ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ. ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



Τη Δευτέρα 15 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε συνάντηση της ΔΟΕ με την Υπουργό Παιδείας κ. Κεραμέως για το ζήτημα της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Η νέα Υπουργός δήλωσε ότι «έχει ήδη ζητήσει από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να συγκεντρώσουν από τους δήμους όλα τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να έχει πλήρη εικόνα για τις αδυναμίες, όπου αυτές εντοπίζονται» ενώ «τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, ώστε οι δήμοι που αντιμετωπίζουν θέματα υποδομών, να ενταχθούν στην τρίτη φάση υλοποίησης του μέτρου από το σχολικό έτος 2020-2021».

Από το 2018 - 2019, σε εφαρμογή του νόμου 4521/2018, η δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση εφαρμόζεται σε 184 δήμους της χώρας ενώ για το 2019-2020 έχει ήδη εγκριθεί η διεύρυνσή της σε άλλους 114 νέους δήμους. Συνολικά με τα μέχρι τώρα στοιχεία, από τους 325 δήμους της χώρας, 298 είναι οι δήμοι οι οποίοι με απόφαση των Τριμερών Επιτροπών τους, πριν τις εκλογές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δήλωναν ότι η εφαρμογή της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ήταν εφικτή.

Προβληματική θα χαρακτηρίζαμε τη δήλωση «να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση ώστε οι δήμοι που αντιμετωπίζουν θέματα υποδομών να ενταχθούν στην τρίτη φάση υλοποίησης του μέτρου από το σχολικό έτος 2020-2021» αφενός γιατί οι γονείς έχουν ήδη εγγράψει τα παιδιά τους στο νηπιαγωγείο αφετέρου γιατί έχουν οριστικοποιηθεί και οι εγγραφές στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Μια τέτοια εξέλιξη θα φέρει τεράστια αναστάτωση στις οικογένειες των παιδιών οι οποίες έχουν ήδη κάνει τον προγραμματισμό τους για τη φοίτηση των προνηπίων στο νηπιαγωγείο. Μόνο ως πισωγύρισμα θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε μια τέτοια επιλογή από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας.

Συνεχίζοντας την πολιτική της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας έχρισε έναν εξωθεσμικό παράγοντα, τον Κ. Πατούλη, με τον οποίο και έχει ιδεολογική συγγένεια, ρυθμιστή σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, χρησιμοποιώντας την απροθυμία τοπικών αρχόντων, οι οποίοι μετά τις εκλογές αναθεώρησαν τις αρχικές θετικές αποφάσεις των τριμερών Επιτροπών ή και τις υπαρκτές διαχρονικές δυσκολίες στη σχολική στέγη για τις οποίες οι δήμοι έχουν την ευθύνη , για να εφαρμόσει το πρόγραμμά της ,από το οποίο απουσιάζει η λέξη Εκπαίδευση / Νηπιαγωγείο, στην προσχολική ηλικία.

Απαιτούμε ΤΩΡΑ την καθολική εφαρμογή του νόμου 4521/2018 για την υποχρεωτική φοίτηση όλων των παιδιών 4-6 ετών στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο. Καμιά υπαναχώρηση, κανένα βήμα πίσω από τις κατακτήσεις του κλάδου

Απαιτούμε Να εφαρμοστεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή/εκπαίδευση σύμφωνα με τις διεκδικήσεις του κλάδου, με διορισμούς μόνιμου προσωπικού και δημιουργία σύγχρονων κτιριακών υποδομών.

Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μέχρι να ολοκληρωθεί η εφαρμογή της 2χρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε όλους τους δήμους της χώρας.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος 
ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ

 Ο Γενικός Γραμματέας

 ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ




Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Έκπτωση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας για αγορές από το κατάστημα της ΑΒΕΑ

Νέα «τρομοκρατική» εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ για αντικατάσταση στελεχών εκπαίδευσης - Στάση Εργασίας

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.