Από
τις 10 Μάρτη όπου ανακοινώθηκε επίσημα
η αναστολή λειτουργίας των σχολικών
μονάδων, μέχρι τις 24 Μάρτη που ξεκίνησε
επίσημα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι
εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που βρίσκονται
σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με
μαθητές και γονείς. Οι
εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που
υλοποιούν τη διαδικασία της εξ αποστάσεως
εκπαίδευσης με
κάθε πρόσφορο μέσο. Παρά
τα πολλά προβλήματα, που έχουμε κατ
επανάληψη επισημάνει, όπως η έλλειψη
ψηφιακών υποδομών, υλικών αλλά και το
εγκαταλελειμμένο για χρόνια σχολικό
δίκτυο, καταφέρνουν μέσω e-mail, με χρήση
των ιστολογίων των σχολικών μονάδων
όπου αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό, με
σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους
μέσω ποικίλων πλατφορμών, με αξιοποίηση
των ψηφιακών τάξεων και πλατφορμών που
προτείνει το Υπουργείο Παιδείας να
αποτελούν
το μοναδικό στήριγμα των μαθητών τους
στη μαθησιακή διαδικασία μέσα σε αυτήν
την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.
Τις
τελευταίες ημέρες έχουν παρατηρηθεί
αρκετοί οι οποίοι προβαίνουν σε
ανακοινώσεις, σχετικά με τη σύγχρονη
και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
για λογαριασμό της πολιτικής ηγεσίας
του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αποτέλεσμα να διχάζουν
τους εκπαιδευτικούς. Η στάση αυτή δίνει
τη δυνατότητα σε «στελέχη» της εκπαίδευσης
να πιέζουν και να αυθαιρετούν σε βάρος
των εκπαιδευτικών που
αγωνίζονται να κρατήσουν όρθια τη
δημόσια εκπαίδευση σε μια εξαιρετικά
δύσκολη συγκυρία.
Επαναλαμβάνουμε
λοιπόν ότι:
- Η υποχρεωτική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία δεν επιβλήθηκε εξαιτίας των ΠΝΠ και των εγκυκλίων. Την επέβαλε κυρίως το φιλότιμο, η ευσυνειδησία, η διάθεση για κοινωνική αλληλεγγύη, το υψηλό αίσθημα ευθύνης και η αγάπη των εκπαιδευτικών για τους μαθητές τους.
- Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών αποτελεί μια υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία νέας ύλης.
- Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι αποκλειστική ευθύνη των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
- Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
- Εφιστούμε την προσοχή σε όσους επιλέξουν τη σύγχρονη μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και θυμίζουμε ότι όπως διώκεται ποινικά η κοινοποίηση προσώπων παιδιών σε φωτογραφίες. Κατ΄ αναλογία το ίδιο ισχύει και για την έκθεση του εκπαιδευτικού απέναντι σε «τρίτους θεατές» σε περιπτώσεις καταγραφής, αποθήκευσης και δημοσιοποίησης διδασκαλίας. Να ανακοινώσουν κανόνες σε γονείς και μαθητές. (βιντεοσκόπηση, κλειστες κάμερες κλπ)
Καλούμε
την υπουργό Παιδείας
να φροντίσει τώρα να λυθούν όλες οι
δυσκολίες για να
υπάρξει καθολική εφαρμογή της εξ
αποστάσεως εκπαίδευσης.
Για
μας αποτελούν πρόκληση οι δηλώσεις για
ευχαριστήρια ανακοίνωση προς τους
δωρητές tablet
και λοιπού τεχνολογικού εξοπλισμού για
την υποστήριξη τόσο των μαθητών όσο και
των σχολικών μονάδων. Μοναδικός αρμόδιος
είναι οι Κτιριακές Υποδομές οργανισμός
που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας.
Απαραίτητη
είναι η μέριμνα αρχικά για παροχή
Η/Υ και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο
διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή
όλων των μαθητών μας.
Για
το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
Ο Γενικός Γραμματέας
ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ