Ελεύθεροι οι εκπαιδευτικοί να επιλέξουν ανάμεσα στη σύγχρονη ή ασύγχρονη εξαε




Από τις 10 Μάρτη όπου ανακοινώθηκε επίσημα η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων, μέχρι τις 24 Μάρτη που ξεκίνησε επίσημα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που βρίσκονται σε άμεση καθημερινή επικοινωνία με μαθητές και γονείς. Οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που υλοποιούν τη διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με κάθε πρόσφορο μέσο. Παρά τα πολλά προβλήματα, που έχουμε κατ επανάληψη επισημάνει, όπως η έλλειψη ψηφιακών υποδομών, υλικών αλλά και το εγκαταλελειμμένο για χρόνια σχολικό δίκτυο, καταφέρνουν μέσω e-mail, με χρήση των ιστολογίων των σχολικών μονάδων όπου αναρτούν εκπαιδευτικό υλικό, με σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη τους μέσω ποικίλων πλατφορμών, με αξιοποίηση των ψηφιακών τάξεων και πλατφορμών που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας να αποτελούν το μοναδικό στήριγμα των μαθητών τους στη μαθησιακή διαδικασία μέσα σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.

Τις τελευταίες ημέρες έχουν παρατηρηθεί αρκετοί οι οποίοι προβαίνουν σε ανακοινώσεις, σχετικά με τη σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, για λογαριασμό της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. με αποτέλεσμα να διχάζουν τους εκπαιδευτικούς. Η στάση αυτή δίνει τη δυνατότητα σε «στελέχη» της εκπαίδευσης να πιέζουν και να αυθαιρετούν σε βάρος των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται να κρατήσουν όρθια τη δημόσια εκπαίδευση σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία.

Επαναλαμβάνουμε λοιπόν ότι:
  • Η υποχρεωτική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία δεν επιβλήθηκε εξαιτίας των ΠΝΠ και των εγκυκλίων. Την επέβαλε κυρίως το φιλότιμο, η ευσυνειδησία, η διάθεση για κοινωνική αλληλεγγύη, το υψηλό αίσθημα ευθύνης και η αγάπη των εκπαιδευτικών για τους μαθητές τους.
  • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση των μαθητών αποτελεί μια υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία νέας ύλης.
  • Η επιλογή των μεθόδων υλοποίησής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης είναι αποκλειστική ευθύνη των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας, λαμβάνοντας υπόψη και τις τεχνικές δυνατότητες που έχουν ή δεν έχουν οι μαθητές τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί είναι αυτοί που θα επιλέξουν, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, αν θα υιοθετήσουν την εφαρμογή είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης είτε του συνδυασμού των δύο μεθόδων εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
  • Εφιστούμε την προσοχή σε όσους επιλέξουν τη σύγχρονη μορφή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και θυμίζουμε ότι όπως διώκεται ποινικά η κοινοποίηση προσώπων παιδιών σε φωτογραφίες. Κατ΄ αναλογία το ίδιο ισχύει και για την έκθεση του εκπαιδευτικού απέναντι σε «τρίτους θεατές» σε περιπτώσεις καταγραφής, αποθήκευσης και δημοσιοποίησης διδασκαλίας. Να ανακοινώσουν κανόνες σε γονείς και μαθητές. (βιντεοσκόπηση, κλειστες κάμερες κλπ)
Καλούμε την υπουργό Παιδείας να φροντίσει τώρα να λυθούν όλες οι δυσκολίες για να υπάρξει καθολική εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Για μας αποτελούν πρόκληση οι δηλώσεις για ευχαριστήρια ανακοίνωση προς τους δωρητές tablet και λοιπού τεχνολογικού εξοπλισμού για την υποστήριξη τόσο των μαθητών όσο και των σχολικών μονάδων. Μοναδικός αρμόδιος είναι οι Κτιριακές Υποδομές οργανισμός που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας. Απαραίτητη είναι η μέριμνα αρχικά για παροχή Η/Υ και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο διασφαλίζοντας την ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών μας.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
 Ο Γενικός Γραμματέας
 ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Κάρτα Εκπαιδευτικού ΔΟΕ Εκπτώσεις σε καταστήματα των Χανίων

Ενημέρωση για τις εκλογές για την ανάδειξη Διοικητικού Συμβουλίου και αντιπροσώπων για το Συνέδριο της ΔΟΕ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.