Τακτική Γενική Συνέλευση Ιουνίου 2020



Την Τετάρτη 17 Ιουνίου στον αύλειο χώρο του 11ου Δ. Σχ. Χανίων πραγματοποιήθηκε η Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας. Το τριμελές προεδρείο της συνέλευσης αποτελούμε από τους Χατζηπαναγιώτου Μανόλη, Παπαμηνά Μαργαρίτα και Πετράκη Νεκτάριο είχε τον έλεγχο όλης της διαδικασίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ ο σύλλογός μας αποτελείται από 1.253 μέλη. Τα πλαίσια που κατατέθηκαν προς ψήφιση έλαβαν με τη σειρά που ακολουθούν 35, 14 και 9 ψήφους.



ΕΑΚ


Το πενιχρό βοήθημα που λάμβαναν οι σχολικοί τροχονόμοι από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ περικόπηκε λόγω του ότι τα σχολεία παρέμειναν κλειστά για τρεις μήνες και δεν δούλευαν. Οι εργολάβοι των εθνικών οδών όμως λόγω της μειωμένης κίνησης στις εθνικές οδούς, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, ενισχύθηκαν με 11 εκατ. ευρώ. Αυτό το ταξικό μοτίβο επαναλήφθηκε διαρκώς στην πολιτική που ακολούθησε η κυβέρνηση της ΝΔ κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Άφησαν ακάλυπτο το δημόσιο σύστημα υγείας και του λειτουργούς του και ενίσχυαν αφειδώς τους κλινικάρχες. Έδωσαν 32 εκατ. για την τουριστική προβολή και άφησαν απλήρωτους και άνεργους χιλιάδες εργαζόμενους στον τουρισμό και τον επισιτισμό. Έδωσαν 85 εκατ. στα ΚΕΚ για τα «σκόιλ ελικίκου» αφήνοντας χιλιάδες εργάτες της τέχνης και νέους επιστήμονες χωρίς τα προς το ζην.

Η κρίση του κορονοϊού επιτάχυνε την από τα πριν πορεία του ελληνικού καπιταλισμού προς την ύφεση. Τα προγράμματα της ΕΕ δεν αποτελούν σωτηρία αλλά φέρνουν νέα μνημόνια, αφού επιβάλλουν νέους δανεισμούς. Είναι επικοινωνιακή απάτη από την πλευρά της κυβέρνησης ο ισχυρισμός ότι η κρίση θα είναι πρόσκαιρη. Η κρίση είναι βαθιά και θα κληθούν οι εργαζόμενοι να πληρώσουν τις συνέπειές της για μια ακόμη φορά.

Το ΥΠΑΙΘ κινήθηκε με τον ίδιο επαίσχυντο τρόπο. Προσπάθησε να επωφεληθεί του κλεισίμαοτς των σχολείων, για να αλλάξει συθέμελα το τοπίο της δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος των επιχειρηματιών, των σχολαρχών, των φροντιστηρίων και των περικοπών στις δημόσιες δαπάνες. Επιχείρησε να φέρει τις κάμερες μέσα στα σχολεία παραβιάζοντας οποιαδήποτε επιστημονική, παιδαγωγική δεοντολογία. Αναίρεσε το καθολικό δικαίωμα στην εκπαίδευση και απέκλεισε χιλιάδες παιδιά από αυτή, προωθώντας την σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία. Ψήφισε νόμο που επιχειρεί να διαμορφώσει ένα ελιτίστικο σχολείο της αγοράς που θα είναι φτηνό για το κράτος και πολύ ακριβό για τους γονείς και τους μαθητές. Ένα σχολείο για λίγους και εκλεκτούς που θα φοιτούν στα πρότυπα σχολεία της «αριστείας» ενώ οι λιγότερο προνομιούχοι θα καταρτίζονται αποκτώντας «δεξιότητες», προοριζόμενοι να γίνουν το φτηνό εργατικό δυναμικό στην εποχή της κρίσης του καπιταλισμού. Προσπαθεί για μια ακόμη φορά να ανατρέψει τους συσχετισμούς δύναμης μέσα στο σχολείο εις βάρος των εκπαιδευτικών, της δημοκρατίας και τα παιδαγωγικής ελευθερίας μέσα στη σχολική τάξη εφαρμόζοντας την αξιολόγηση. Επιχειρούν να βάλουν ανοιχτά τους δήμους και τις επιχειρήσεις μέσα στη σχολική κοινότητα. Μέσα σε εποχή πανδημίας καταστρέφουν τις άμυνες της κοινωνίας κλείνοντας τμήματα σχολείων και στοιβάζοντας τους μαθητές σε 25αρια τμήματα.

Η πλειοψηφία της ΔΟΕ, με τις πολιτικές επιλογές της, προσέφερε και συνεχίζει να προσφέρει χέρι βοήθειας και συναίνεσης στην κυβέρνηση. Μπροστά στην ψήφιση του νομοσχεδίου εκτρώματος το μόνο που έκανε ήταν να κηρύξει δύο 3ωρες στάσεις εργασίας. Στη μια μάλιστα έδωσε το χαρακτήρα της «διευκολυντικής» κηρύσσοντάς τη μόλις μερικές ώρες πριν την υλοποίησή της. Κινήθηκε πίσω από κάθε σχεδιασμό του υπουργείου στο διάστημα της καραντίνας. Όλο το προηγούμενο διάστημα με τη θέση που πήρε για αξιολόγηση και για το προσοντολόγιο έδωσε τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να επιχειρήσει να περάσει τα μέτρα της. Προσπάθησε να τα βρει «κάτω από το τραπέζι» μαζί τους και το μόνο που κατάφερε ήταν να ψαλιδίζει την αντίδραση του κλάδου.

Οι εκπαιδευτικοί όμως δεν στάθηκαν με σταυρωμένα τα χέρια. Μετά την κινητοποίηση των εργατών στην υγεία στις 7 Απρίλη ήμασταν ο πρώτος κλάδος που διαδήλωσε μαζικά στο κέντρο της Αθήνας και των μεγάλων πόλεων σπάζοντας τις απαγορεύσεις της κυβέρνησης. Αναγκάσαμε την Κεραμέως να αναιρεί τις απειλές της για χρήση καμερών. Με τις μαζικότατες απεργιακές κινητοποιήσεις μας διαψεύσαμε την προπαγάνδα ότι κανείς δεν αντιστέκεται στο νομοσχέδιο. Παρά την πλήρη έλλειψη οργάνωσης από την πλευρά της πλειοψηφίας της ΔΟΕ, οι εκπαιδευτικοί πήραμε την κατάσταση τα χέρια μας οργανώνοντας από τα κάτω τη συμμετοχή των συναδέλφων. Τώρα καλούμαστε να υπερασπίσουμε τα σχολειά μας τα εργασιακά μας δικαιώματα και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας από το νόμο Κεραμέως. Δεν θα τον αφήσουμε να εφαρμοστεί. Ο αγώνας μας πρέπει να αποκτήσει συνέχεια.

  • Να εμποδίσουμε την εφαρμογή οποιασδήποτε μορφής αξιολόγησης κηρύσσοντας άμεσα απεργία – αποχήαπό αυτή. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών.  Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.Να απαιτήσουμε από τη ΔΟΕ να μπει μπροστά σε αυτόν τον αγώνα κηρύσσοντας απεργία αποχή.

  • Να εμποδίσουμε τις διευθύνσεις πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να εφαρμόσουν συμπτύξεις τμημάτων με μεταφορές εγγραφών σε όμορα σχολεία. Απευθυνόμαστε στους συλλόγους γονέων για κοινές πρωτοβουλίες στο ζήτημα αυτό. Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και  και 1:20  στο δημοτικό.

  • Απέναντι στις σκέψεις για μείωση των μισθών μας διεκδικούμε αυξήσεις ζητώντας πίσω τα κλεμμένα από τα χρόνια των μνημονίων. Επαναφορά του 13ου μισθού και της 13ης σύνταξης. Άμεση αποκατάσταση των απωλειών της προηγούμενης δεκαετίας. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων και του νόμου Κατρούγκαλου. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία.

  • Να συνεχίσουμε τον αγώνα για την κατάργηση του προσοντολόγιου απαιτώντας το μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, το διορισμό όλων των αναπληρωτών με μοναδικό κριτήριο την ημερομηνία λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Κατάργηση του ν. 3848/2010, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013.

  • Μονιμοποίηση των καθαριστριών και διορισμός επιπλέον μόνιμου βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία.

  • Να σταματήσουμε τώρα τις οποιεσδήποτε προσδοκίες της κυβέρνησης για συνέχιση της εξ αποστάσεωςδιδασκαλίας με την οποιαδήποτε μορφή της. Καμία σκέψη για χρήση καμερών στις σχολικές τάξεις.

  • Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μην πάρει απόφαση για μετατροπή του σχολείου του σε πρότυπο

  • Δεν επιτρέπουμε τη δημιουργία σχολικών συμβουλίων  στα οποία ο δήμος και διάφοροι τοπικοί παράγοντες θα αποκτήσουν λόγο στο εκπαιδευτικό έργο που παράγεται στα σχολεία.

  • Ριζικός ορθολογισμός και μείωση της ύλης – νέα σχολικά βιβλία. Όχι στα διακριτά διδακτικά αντικείμενα στο Νηπιαγωγείο. Όχι στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από την εκπαίδευση! Δεν θα υπακούσουμε στην εγκύκλιο για τη βαθμολόγηση των μαθητών. Βαθμολογούμε όλους με άριστα λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών!!

  • Επαναλειτουργία της διετούς μετεκπαίδευσης (διδασκαλείων) με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα για όλους τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε.

  • Ένα δάσκαλος για κάθε τμήμα Υποδοχής (ΖΕΠ) για κάθε Τμήμα Ένταξης και μία/ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί που χρειάζεται παράλληλη στήριξη. Επιπλέον οργανικές κάθε ΠΕ για δυνατότητα κάλυψης έκτακτων απουσιών.

  • Ένταξη όλων των παιδιών των προσφύγων στο πρωινό σχολείο με πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία, ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού, πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες. Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα.

  • Κυκλοφορία από το σύλλογο ανοιχτής επιστολής προς τους γονείς που εξηγεί τις συνέπειες του νέο νόμου για την παιδεία/

  • Να καταργηθεί ο νόμος Κεραμέως.

  • Να υποδεχτούμε το άνοιγμα της νέας σχολικής χρονιάς με την κήρυξη 48ωρης απεργίας από τη ΔΟΕ

.....................................................................


ΑΣΕ

Πρόταση στη Γ.Σ.του ΣΕΠΕ Χανίων την Τετάρτη 17/6

στις 6.30μ.μ. στο 11ο Δημοτικό Σχολείο


  • Ο νόμος Κεραμέως για την Παιδεία να μείνει στα χαρτιά!

  • Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ την απαράδεκτη ρύθμιση για τις κάμερες στα σχολεία και την παγίωση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και μετά την πανδημία!

  • Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!


Συναδέλφισσα, συνάδελφε

Η επόμενη μέρα στα σχολεία είναι εδώ. Η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει την επίθεση της στα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών. Την προηγούμενη εβδομάδα έφερε στη Βουλή και ψήφισε το περιβόητο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Πρόκειται για έναν νόμο που αποτελεί τη συνέχιση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Όχι μόνο δε λύνει τα τεράστια προβλήματα των σχολείων, δεν ικανοποιεί τα δίκαια αιτήματα των σωματείων, αλλά φέρνει μέτρα που χειροτερεύουν το Δημόσιο Σχολείο. Υποβαθμίζει παραπέρα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, «τσακίζει» τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ, το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών.

Με τις διατάξεις για την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε 26 στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία και το ελάχιστο όριο των 20 μαθητών από τα 7/θεσιαΔημοτικά και 16 από 2θέσια Νηπιαγωγεία και πάνω οδηγεί σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακίνηση μαθητών και εκπαιδευτικών, απολύσεις αναπληρωτών. Με την εισαγωγή των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» και άλλες διατάξεις προχωρά σε αντιδραστικές αλλαγές στο περιεχόμενο του σχολείου.

Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο και πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξετασιοκεντρικό του χαρακτήρα, προετοιμάζοντας το έδαφος για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα οδηγούν στο εθνικό απολυτήριο και θα παίζουν ρόλο στην διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για τον τρόπο διορισμού μόνιμου προσωπικού αλλά και τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών, που πετσοκόβει χρόνια δουλειάς και προϋπηρεσίας, και επιπλέον εισάγει νέες τιμωρητικές διατάξεις (2ετή και 3ετή αποκλεισμό!) για τους συναδέλφους, που για διάφορους λόγους δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Ξαναγράφει και εξειδικεύει τον νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης για την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, επεκτείνοντας όλες αυτές τις διατάξεις, που οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων.


Ο νόμος Κεραμέως είναι στο σύνολό του βαθιά ταξικός και αντιεκπαιδευτικός
και πρέπει να μείνει στα χαρτιά!


Το μάθημα δεν είναι ριάλιτι! Να καταργηθεί τώρα η Υ.Α. και τροπολογία που προβλέπει κάμερες μέσα στις τάξεις!

Με τη ρύθμιση για τις κάμερες και τα on – line μαθήματα ανοίγουν επικίνδυνοι δρόμοι για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για άκρως αντιδραστική εξέλιξη αφού όχι μόνο δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, αλλά παραβιάζει και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη) που αξιοποίησαν οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία για να σταθούν στο πλευρό των μαθητών, χωρίς καμία στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας.

Παύει να προστατεύεται η σχέση εμπιστοσύνης, που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων, που προκύπτουν εντός τάξης. Η ζωντανή μετάδοση των αντιδράσεών τους ή πιθανών εσφαλμένων απαντήσεων μαθητών με μαθησιακές ή συμπεριφορικές δυσκολίες κινδυνεύουν να γίνονται viral στο διαδίκτυο στιγματίζοντάς τους για όλη τους τη ζωή!

Τονίζουμε για μια ακόμα φορά: η κανονική, διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκατασταθεί από την εξ αποστάσεως. Η παιδαγωγική σχέση, που διαμορφώνεται μέσα και έξω από τη σχολική τάξη, όπως και κάθε άλλη ανθρώπινη σχέση, δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τεχνολογικά μέσα. Τα τεχνολογικά μέσα και εν προκειμένω οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το διαδίκτυο, οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές, μόνο επικουρικά μπορούν να αξιοποιούνται στην Εκπαίδευση και αναλόγως με την ηλικία των μαθητών.

Είναι βαθιά γελασμένη η κυβέρνηση, αν στο μυαλό της έχει την προσπάθεια αντικατάστασης της φυσικής παρουσίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων ακόμα και στην πιο απομακρυσμένη περιοχή της χώρας. Το λέμε με απλά λόγια: ΑΥΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΑΙΤΙΑ ΠΟΛΕΜΟΥ!!

Μας είναι παντελώς αδιάφορο, αν αυτή η ρύθμιση έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων! Όσοι έχουν σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία και δεν είναι απλά περαστικοί από την εκπαίδευση γνωρίζουν πολύ καλά πως η παιδαγωγική διαδικασία είναι σοβαρή υπόθεση για να την υποβαθμίσουν σε θέαμα τύπου BigBrother. Πολύ περισσότερο, δε θα ανεχτούμε να διαμορφώσουμε προσωπικότητες που θα συνηθίζουν στην παρακολούθηση! Επικροτούμε τις συλλογικές αποφάσεις συναδέλφων σε πολλά σχολεία, για να ακυρώσουν στην πράξη αυτές τις κατευθύνσεις, υιοθετώντας το πρακτικό που πρότεινε ο ΣΕΠΕ Χανίων στη βάση της απόφασης του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ για απεργία-αποχή. Καλούμε το σύνολο των συλλόγων διδασκόντων να πάρουν αντίστοιχες αποφάσεις.


Μέτρα ουσιαστικής υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία!

Η κυβέρνηση συνεχίζει να μην καταβάλει καμία προσπάθεια, ώστε να αντιμετωπιστούν τα χρόνια προβλήματα των σχολικών μονάδων, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτηριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κ.λπ.

Προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη, αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους. Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να λειτουργήσουν τα σχολεία, αν πραγματικά προστατεύεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Φτάνει πια!! Πληρώσαμε πολλά, δε θα πληρώσουμε ξανά!

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν την ευθύνη τους! Έστω και τώρα να ικανοποιήσουν τα δίκαια αιτήματα, τις διεκδικήσεις δεκάδων ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Να προστατεύσουν την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα εκπαιδευτικών και μαθητών. Να προστατεύσουν την παιδαγωγική διαδικασία, το μάθημα δεν είναι ριάλιτι!

Τώρα είναι ώρα να δυναμώσει ο αγώνας, οι μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ. Όπως και εν μέσω πανδημίας δε μείναμε σιωπηλοί, έτσι και τώρα συνεχίζουμε και δυνμόυμε την πάλη μας.

Παλεύουμε για :

  • Να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση που προβλέπει κάμερες στις τάξεις. Να καταργηθεί εδώ και τώρα συνολικά η κατάπτυστη τροπολογία.

  • Να καταργηθούν εδώ και τώρα όλες οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας. Δε θα επιτρέψουμε την παγίωση αντεργατικών – αντιλαϊκών ρυθμίσεων.Κάτω τα χέρια από τα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες.

  • Να εξασφαλιστούν όλοι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, για την προστασία της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

  • Κατάργηση του νόμου Κεραμέως για την Παιδεία.

  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

  • Άδειες ειδικού σκοπού και για ευπαθείς ομάδες στους αναπληρωτές, χωρίς την αφαίρεση του επιδόματος αδείας. ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.

  • Επαρκής χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων.

  • Σύγχρονα, ασφαλή κτήρια και υποδομές για μαθητές και εκπαιδευτικούς.


Ιδιαίτερα για τους συναδέλφους αναπληρωτές


  • Άμεση εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού που θα καλύψει τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες της επόμενης χρονιάς.

  • Άμεση μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των ειδικοτήτων, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου Γαβρόγλου.

  • Καμία απόλυση. Στις 21 του Ιούνη να υπάρξει αυτόματη ανανέωση ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ που υπογράφτηκαν μέσα στη σχολική χρονιά 2019-2020 για ακόμα ένα έτος.

  • Άμεση πρόσληψη όλων των αναπληρωτών σε μια φάση ώστε να μην υπάρχουν κενά με την έναρξη των μαθημάτων τη νέα σχολική χρονιά (2020 – 2021) που θα ξεκινήσει νωρίτερα.

  • Να προχωρήσουν άμεσα οι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή.


Κανένας εκπαιδευτικός απολυμένος. Μόνιμη σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους”


Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία, με τους γονείς και τους μαθητές:


  • Με αποφάσεις των σωματείων μας και των Συλλόγων Διδασκόντων ακυρώνουμε στην πράξη την εφαρμογή της ρύθμισης για on – line μετάδοση των μαθημάτων, προχωράμε σε συλλογική απειθαρχία στη μετατροπή των σχολείων σε ριάλιτι. Υλοποιούμε την απόφαση του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ για απεργία-αποχή.

  • Ενημερώνουμε με όλα τα μέσα (κοινές συσκέψεις, συναντήσεις, συνεντεύξεις τύπου, επιστολές) τους Συλλόγους και τις Ενώσεις Γονέων για την αντιδραστική τροπολογία που προβλέπει την on-lineμετάδοση του μαθήματος αλλά και για τα υπόλοιπα προβλήματα.

  • Στηρίζουμε τους εργαζόμενους στην καθαριότητα των σχολείων, στον αγώνα τους για τη μονιμοποίησή τους.  

  • Προχωράμε σε συσκέψεις – συνεδριάσεις – ενημερώσεις των Συλλόγων Διδασκόντων για το νόμο Κεραμέως και την καταγραφή συγκεκριμένων προβλημάτων ανά σχολείο.

  • Επικαιροποιούμε την απόφαση για ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης με βάση το κοινό κείμενο των 77 Συλλόγων και ΕΛΜΕ.

  • Οργανώνουμε κοινές δράσεις με τους Συλλόγους και τις Ενώσεις γονέων στις γειτονιές ώστε να ενημερωθούν όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι για την επίθεση που ετοιμάζουν στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών τους και στην τσέπη τους.


Είμαστε στο πλευρό όλων των εργαζομένων, των γονιών των μαθητών μας που απολύθηκαν, που μπήκαν σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας, που προσπαθούν να τα φέρουν βόλτα με 500€ τον μήνα.

Είμαστε αλληλέγγυοι στους περήφανους υγειονομικούς, που μέσα στην πανδημία κρατάνε όρθια την υγεία του λαού και διεκδικούν, στους εργαζόμενους στην παραγωγή, στο εμπόριο και τις μεταφορές εκεί που τα μέτρα κατά του συνωστισμού πηγαίνουν περίπατο.

Τώρα ήρθε η δική μας ώρα να βγούμε πιο αποφασιστικά στο προσκήνιο. Η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει πραγματικά και θα διαμορφώνει ολοκληρωμένους ανθρώπους, είναι το δικό μας χρέος. Έτσι υπερασπιζόμαστε την εργασιακή και παιδαγωγική μας υπόσταση !



......................................................



ΕΚΕ




Από την πρώτη κιόλας ημέρα ανάληψης της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας από τη νέα κυβέρνηση ξεκίνησε το ξήλωμα όλων των θετικών ρυθμίσεων της προηγούμενης περιόδου στη δημόσια εκπαίδευση και η συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου βήμα βήμα προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Η επίθεση ξεκίνησε με το Πανεπιστημιακό Άσυλο όταν αυτό που πραγματικά έλειπε από τα Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ δεν είναι τα ΜΑΤ και οι διμοιρίες καταστολής αλλά η επαρκής χρηματοδότηση.

Η κατά μέτωπο επίθεση στα εκπαιδευτικά ζητήματα της χώρας συνεχίστηκε στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς και ενώ περιμέναμε να δρομολογηθούν οι διαδικασίες σχετικά με τους διορισμούς στην Ειδική και Γενική Αγωγή. Η εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με τους τίτλους των κολεγίων στηρίχθηκε σε δήθεν πιέσεις και δεσμεύσεις που εκρέουν από Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όχι το Ενωσιακό Δίκαιο, με σκοπό να παρακάμψουν την παρ5 του αρ16 του Συντάγματος όπου <<η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. >>

Την ίδια ανέντιμη στάση κράτησε το Υπουργείο Παιδείας και όλο το διάστημα που τα σχολεία παρέμειναν κλειστά λόγω της καθολικής απαγόρευσης ως μέτρο προφύλαξης από τον κορωνοϊό. Οι γονείς των μαθητών μας έγιναν αποδέκτες των αλλεπάλληλων δηλώσεων της υπουργού για την παροχή ενός tablet ανά μαθητή, το οποίο στη συνέχεια έγινε 1 ανά 45 μαθητές όταν σπαταλώντας εκατομμύρια ευρώ σε ιστοσελίδες ενημέρωσης, σε καναλάρχες - κλινικάρχες και σε ιδιοκτήτες ΚΕΚ.

Το ίδιο διάστημα οι εκπαιδευτικοί στοχοποιήθηκαν από τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης ασκώντας πίεση για την εμπλοκή μας στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Διαδικασίες οι οποίες στερούνταν νομικό πλαίσιο για διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων μαθητών – εκπαιδευτικών και απαιτούσαν ιδιαίτερους χειρισμούς. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν το αντιεκπαιδευτικό, αντιδραστικό, νεοφιλελεύθερο νομοσχέδιο για την Παιδεία που συγκέντρωσε στη διαβούλευση 14715 σχόλια στην πλειονότητά τους αρνητικά. Ένα νομοσχέδιο που στοχεύει στην μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε σχολείο της αγοράς.

Ως αντιπερισπασμός από το κρίσιμο αυτό νομοσχέδιο υπήρξε η απαράδεκτη, αντισυνταγματική και καθ’ όλα πραξικοπηματικού χαρακτήρα τροπολογία στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου. Στα κλεφτά, το Υπουργείο Παιδείας ψήφισε, την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο μέσα από τις σχολικές μας τάξεις επιδιώκοντας να επιβάλλει σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τον Μεγάλο Αδερφό.

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο εν μέσω της υγειονομικής κρίσης όπου ο Κλάδος μας πρέπει να «βγει μπροστά» και να διεκδικήσει όλα εκείνα που απαιτούνται για ένα πραγματικό Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά, όλα εκείνα που έχει ανάγκη ο μαχόμενος Εκπαιδευτικός ενάντια στις επιλογές και προθέσεις της νεοφιλελεύθερης και νεοσυντηρητικής κυβέρνησης της ΝΔ.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

Δημόσιο Σχολείο-Νηπιαγωγείο-Δομές:

  • Για 14χρονο Δημόσιο δωρεάν Σχολείο με 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.

  • Να γίνουν Μαζικοί Διορισμοί Μόνιμων Εκπαιδευτικών στη Γενική και Ειδική Αγωγή στα πραγματικά κενά που υπάρχουν.

  • Κατάργηση του Ν.4589/2019 ως προς το σύστημα διορισμού και προσλήψεων αναπληρωτών.

  • Μη επαναφορά του Ν.3848/2010.

  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα (σε 20 μαθητές στο Δημοτικό και 15 στο Νηπιαγωγείο).

  • Να επανέλθει ο σταθερός δάσκαλος στο ολοήμερο πρόγραμμα των σχολείων.

  • Μόνιμο επιστημονικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί) στις δομές υποστήριξης.

  • Βοηθητικό προσωπικό, όπως είναι θεσπισμένο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, στα νηπιαγωγεία.

  • Εναλλαγή της βάρδιας πρωινού και ολοημέρου στις νηπιαγωγούς.

  • Να υπάρξει γενναία κρατική χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων.

  • Η ενισχυτική αγωγή να αποτελεί σταθερή υποστηρικτική δομή του σχολείου με έναν επιπλέον δάσκαλο στα πολυθέσια δημοτικά σχολεία.

  • Κανένας περιορισμός για την εγγραφή των παιδιών στο ολοήμερο.

  • Εσωτερικές διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου με την ευθύνη αποκλειστικά στο Σύλλογο Διδασκόντων.

  • Καμιά ατομική αξιολόγηση. Απεργία – αποχή από τη διαδικασία αξιολόγησης στελεχών της εκπαίδευσης.

  • Εγγραφές των παιδιών στο σχολείο της γειτονιάς τους. Επίλυση των κτιριακών ζητημάτων.

  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας σε όλες τις σχολικές μονάδες.

  • Καμία κάμερα σε σχολική τάξη. Κατάργηση της τροπολογίας.

  • Κατάργηση του νόμου 4692/2020 <<Αναβάθμιση του σχολείου και λοιπές διατάξεις>>

  • Καμία επαγγελματική εξίσωση των πτυχίων των εκπαιδευτικών με τίτλους σπουδών ιδιωτικών Κολεγίων.

  • Ενίσχυση της παιδαγωγική ελευθερία και εμβάθυνση της δημοκρατίας στο σχολείο.

  • Κατάργηση των ρυθμίσεων για την εισαγωγή διακριτών αντικειμένων στα νηπιαγωγεία που αλλοιώνουν τη φιλοσοφία και τη φυσιογνωμία της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης και «σχολειοποιούν» το νηπιαγωγείο.


Ειδική Αγωγή:

  • Στήριξη της Ειδικής αγωγής με σταθερό μόνιμο προσωπικό.

  • Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών και όχι μόνο 4,5 χιλιάδων

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Ειδική Αγωγή. Διαμόρφωση αποκεντρωμένων υποστηρικτικών δομών ανά ομάδα σχολείων και στελεχωμένα με ειδικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κλπ).

  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να έχει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο, να φοιτά δηλαδή υποχρεωτικά στη δημόσια εκπαίδευση και στη δομή που έχει ανάγκη. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

  • Προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού και βοηθητικού προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες όπως επίσης και κατασκευή κατάλληλων κτιρίων και εμπλουτισμός με το απαραίτητο εποπτικό και διαγνωστικό υλικό.


Εργασιακά δικαιώματα-Αιτήματα:

  • Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων και των εφαρμοστικών νόμων που επηρεάζουν την Κοινωνική Ασφάλιση και τις συντάξεις.

  • Επαναθεσμοθέτηση του 13ου και 14ου μισθού με πολιτική απόφαση.

  • Να εξισωθούν πλήρως τα δικαιώματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών με των μόνιμων.

  • Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών με αναπληρωτές πλήρους ωραρίου.

  • Αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη κι όχι μόνο μέχρι 7 έτη.

  • Αναγνώριση της θητείας στο στρατό των ανδρών εκπαιδευτικών ως προϋπηρεσία και ως συντάξιμη περίοδος (αναλογικά σύμφωνα με τους μήνες υπηρέτησης).

  • Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.

  • Δικαίωμα «αμοιβαίας απόσπασης» και δικαίωμα συνυπηρέτησης στους αναπληρωτές.

  • Τμήματα Ένταξης σε κάθε Δημοτικό Σχολείο και κάλυψη όλων των απαραίτητων τμημάτων στην Προσχολική Εκπαίδευση.

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου φέτος οι εγγραφές μαθητών σε νηπιαγωγεία και δημοτικά ολοκληρώνονται στις 22 Ιουνίου με ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για τα σχολεία εγγραφής από το Δ/ντη Εκπ/σης.

  • Συμμετέχουμε ενεργά την αυριανή Στάση Εργασίας στηρίζοντας τη διεκδίκηση των Συλλόγων Γονέων ενάντια στη συρρίκνωση των σχολείων και τη μετακίνηση των μαθητών σε όμορα σχολεία.

  • Την Παρασκευή 19 Ιουνίου κηρύσσουμε 3ωρη Στάση Εργασίας (8πμ με 11πμ) με παράσταση διαμαρτυρίας στη Δ/νση Εκπ/σης.

  • Καλούμε την ΔΟΕ το επόμενο τριήμερο να εντείνει τις πιέσεις της προς το Υπουργείο ώστε να μην εφαρμοστεί το άρθρου 50 του ν. 4692/2020.

  • Θεωρούμε ότι η οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης μακριά από τις θέσεις του κλάδου χρειάζεται να μας βρει ενωμένους και θωρακισμένους με το όπλο της απεργίας – αποχής όταν βγει η υπουργική απόφαση για εφαρμογή της αντιδραστικής αξιολόγησης που πέρασε η κυβέρνηση της ΝΔ.

  • Σύσκεψη με την ΕΛΜΕ για το ζήτημα της αξιολόγησης

................................................................


Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος 
ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
 Ο Γενικός Γραμματέας
 ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ 


Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΣΕΠΕ Χανίων 28 Μάρτη

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Ενισχύουμε τη βιβλιοθήκη του νοσοκομείου Χανίων

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.