Ενημέρωση συνεδριάσεων ΠΥΣΠΕ


Λίγες μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές.

Η κυβέρνηση με συνοπτικές διαδικασίες  από ένα απόλυτα ελεγχόμενο Συμβούλιο χωρίς την παρουσία των αιρετών, χωρίς κριτήρια , χωρίς διαφάνεια ,  (δι)όρισε  νέους προσωρινούς Διευθυντές Εκπαίδευσης κα όλως τυχαίως η πλειοψηφία τους είναι συνδικαλιστικά και κομματικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος. Ανάμεσά τους για να νομιμοποιηθεί ίσως μια εντελώς απαράδεκτη αντιδημοκρατική διαδικασία επέλεξαν , ΄όπως στην περίπτωση της Δ/νσης  ΠΕ των Χανίων ,υποψήφιους με βαρύ βιογραφικό.

Ο (δι)ορισμός των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης έγινε με στόχο  να εφαρμοστεί από ένα απόλυτα ελεγχόμενο διοικητικό μηχανισμό η νεοφιλελεύθερη ατζέντα  που εκφράστηκε με το αντιεκπαιδευτικό νομοθετικό έργο των τελευταίων μηνών για την αναβάθμιση του σχολείου, τα ιδιωτικά σχολεία , την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος ,αλλά και το προσοντολόγιο του Γαβρόγλου,  ενώ ήδη διέρρευσε το νέο σχέδιο νόμου για την επιλογή των στελεχών της Εκπαίδευσης , με κυρίαρχη διαφοροποίηση την απουσία των αιρετών από τα Συμβούλια Επιλογής Στελεχών.

Ταυτόχρονα πετά τους αιρετούς έξω από τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών , (επισημοποιώντας  κάτι που ήδη ήταν σε ισχύ)  και την ανακοίνωση των κενών. Δίνει στο Διευθυντή Εκπαίδευσης ,παρακάμπτοντας το ΠΥΣΠΕ , την αρμοδιότητα της ιεράρχησης των κενών  για την τοποθέτηση των διαθέσιμων  αναπληρωτών,   δηλώνοντας ουσιαστικά ότι δεν πρόκειται να καλυφθούν όλα τα κενά .

Κενά τα οποία στάλθηκαν από τις Διευθύνσεις με βάση τα στοιχεία του Ιουνίου, αφού δεν είχαν  ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές από το Υπουργείο ούτε ήταν  γνωστές όλες οι μακροχρόνιες άδειες.

Μετά την απαράδεκτη εγκύκλιο για την τοποθέτηση των μόνιμων εκπαιδευτικών έως 14 -8, την οποία η πλειοψηφία του   απερχόμενου ΠΥΣΠΕ ( απείχαν οι αιρετοί)  παρά τις αποφάσεις της ΔΟΕ και του Συλλόγου μας εφάρμοσε κατά γράμμα, με συνέπεια να εμφανιστούν  λιγότερα κενά από τις πραγματικές ανάγκες που συνήθως  προκύπτουν αυτήν την περίοδο.Το επιχείρημά του Υπουργείου  για την αποφυγή του συνωστισμού στις Διευθύνσεις μοιάζει κακόγουστο αστείο όταν ανακοινώνουν ‘ότι δεν είναι πρόβλημα ο συνωστισμός   25 παιδιών στην τάξη αν τηρούνται  μέτρα προστασίας και απόστασης.

Διεκδικούμε την διεξαγωγή δεύτερης φάσης αποσπάσεων με ανακοίνωση των κενών, πριν την τοποθέτηση των αναπληρωτών.

Για  τα ήδη κουτσουρεμένα κενά το Υπουργείο ανακοίνωσε  ότι θα προσλάβει αναπληρωτές  “ εγκαίρως”  για το 70% των αναγκών. Από τους προσωρινούς πίνακες στη Γ. Αγωγή με ένα σύστημα προσλήψεων το οποίο καταψήφισαν όταν ήταν αντιπολίτευση , που απολύει αναπληρωτές οι οποίοι με κανόνες που η ίδια η πολιτεία θέσπισε για χρόνια στήριξαν το δημόσιο σχολείο, ενώ  αποκλείει χιλιάδες υποψήφιους  εξαιτίας λαθών, πολιτικών επιλογών και τεχνικών προβλημάτων.  

Σημειώνω ότι ακόμη δεν έχουν ζητηθεί τα κενά για τις ειδικότητες ΕΑΕ, την παράλληλη και τα ΖΕΠ και αυτό είναι η κανονικότητα και η άριστη προετοιμασία για την οποία κομπάζουν στο Υπουργείο.

Η κυβέρνηση εν μέσω έξαρσης της πανδημίας, ανακοινώνει το άνοιγμα των σχολείων με όλους τους μαθητές , αλλά όχι  όλους τους εκπαιδευτικούς.

Η Επιτροπή των λοιμωξιολόγων τη στιγμή που ο αρ. των κρουσμάτων ανεβαίνει καθημερινά και η κατάσταση είναι ρευστή, ενώ  ακόμα δεν έχει κατασταλάξει  αν τα παιδιά μεταδίδουν τον ιό ή όχι , που δεν επιτρέπει τη συνάθροιση  ούτε σε ανοιχτούς χώρους, που κατηγορεί  τους νέους ως απείθαρχους με  ανεύθυνη,συμπεριφορά, εισηγήθηκε το άνοιγμα των σχολείων με όλους τους μαθητές ,αποστασιοποίηση και υποχρεωτική χρήση μάσκας. 

Ως “ προσωπικό εργαλείο” μάλιστα,  όπως την χαρακτήρισε η Γ. Γραμματέας του Υπουργείου ,δεν θα διατίθεται δωρεάν 

 Πώς όλοι αυτοί οι ειδικοί πιστεύουν ότι είναι εφικτή η αποστασιοποίηση σε τάξεις κλουβιά, η χρήση της μάσκας για 8 ώρες από παιδιά ηλικίας 4 ετών αλλά  και μεγαλύτερα   και τι άλλαξε προς το καλύτερο από τον Μάιο που η ίδια επιτροπή εισηγήθηκε έως 15 μαθητές ανά τμήμα   είναι απορίας άξιο. 

Τι άποψη έχουν άραγε οι γονείς και οι Σύλλογοί τους για όλα αυτά ή για το εναλλακτικό σενάριο της εκ περιτροπής λειτουργίας των τμημάτων ;

Καμία  πρόβλεψη δεν υπάρχει για την διεξαγωγή τεστ ανίχνευσης του ιού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ για την καθαριότητα των χώρων και την προμήθεια αντισηπτικών  το μπαλάκι πετάχτηκε στους Δήμους.

Παρά το γεγονός ότι ήδη από την άνοιξη στο Υπουργείο γνώριζαν  ότι υπάρχει ο κίνδυνος για δεύτερο κύμα της πανδημίας , όχι μόνο δεν έκαναν τίποτα για να εξασφαλίσουν την ασφαλή λειτουργία των σχολείων το Σεπτέμβριο,  αλλά αντίθετα αντί να ακολουθήσουν τους ειδικούς   που πρότειναν έως 15 μαθητές ανά τμήμα ,  προχώρησαν σε αύξηση του αρ. των μαθητών  στους 25., κάτι που σύμφωνα με την κ. Γκίκα έγινε για λόγους συνέχειας !! δηλώνοντας ότι   το όριο ήταν στους 25 μαθητές στο Δημοτικό εκτός από την Α΄τάξη, παραβλέποντας το γεγονός ότι αφορούσε  και το νηπιαγωγείο αλλά και ότι υπήρχε πρόβλεψη για σταδιακή εφαρμογή σε όλες τις τάξεις του Δ.Σ

Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε ανοιχτά σχολεία με παρόντες τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές , με  όλους τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής για μας και τους μαθητές μας. .Δεν θα επιτρέψουμε να γίνουμε  πειραματόζωα.  

 Ολιγομελή τμήματα έως 15 μαθητών με εξεύρεση κατάλληλων χώρων  και διορισμό του αναγκαίου  εκπαιδευτικού ,επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού, με  τεστ ανίχνευσης σε όλους ,  επαρκή καθαριότητα σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, άδειες ειδικού σκοπού στις ευπαθείς ομάδες του προσωπικού, κατ οίκον διδασκαλία για τα παιδιά που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες

 Για την τοποθέτηση των νεοδιόριστων και των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία το Υπουργείο ανακοίνωσε διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης.Για τους μεν νεοδιόριστους με συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ  και κοινωνικά κριτήρια σύμφωνα με το Π.Δ. 50, ενώ για τους αναπληρωτές από τον/την Διευθυντή /ντρια Εκπαίδευσης με τη σειρά του πίνακα. φέρνοντας σε δύσκολη θέση κυρίως τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται σε Ειδικές κατηγορίες ( ΑΜΕΑ, άτομα με προβλήματα υγείας των ίδιων ή των παιδιών τους) και προτάσσονται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.  Σημειώνω ότι οι τοποθετήσεις των μονίμων γίνονται με πρόταση του ΠΥΣΠΕ και μόρια μεταθέσεων στα οργανικά κενά  ή αποσπάσεων στα λειτουργικά κενά. 

Τα κριτήρια τοποθετήσεων πρέπει να είναι κοινά για όλες τις κατηγορίες . Με τη νομοθεσία και τα μόρια των μεταθέσεων κατά τη γνώμη μου... 

Σύμφωνα με την καταγραφή  της  Διεύθυνσης Π Ε Χανίων για  τα κενά , ζητήθηκαν από το Υπουργείο :

ΠΕ 70 : 148 , ΠΕ 60  : 71 , ΠΕ 05 : 6,  ΠΕ 06 : 19, ΠΕ 07 : 3,  ΠΕ 08 : 33, ΠΕ 11 : 20, ΠΕ 79 : 17, Π[Ε 86 : 8 , ΠΕ 91 : 7 ,  ΠΕ70  ΕΑΕ : 7    ΠΕ60  ΕΑΕ :0,  ενώ δεν ζητήθηκαν ακόμα  τα κενά ειδικοτήτων ΕΑΕ, οι παράλληλες και τα ΖΕΠ.  Σημειώνω ότι ήδη αυτά τα κενά έχουν διαφοροποιηθεί .

Συνάδελφοι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πολλαπλές επιθέσεις σε  μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία αντι εκπαιδευτικής πολιτικής εν μέσω πανδημίας . Μπροστά μας έχουμε την εφαρμογή του νόμου 4602/20¨Για την αναβάθμιση  του σχολείου” και όλες τις άλλες διατάξεις που ψηφίστηκαν από αυτήν και από την προηγούμενη κυβέρνηση  , για την αξιολόγηση, τους διορισμούς, τις προσλήψεις αναπληρωτών, την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, τις αλλαγές στα προγράμματα  κτλ

Μόνος δρόμος είναι η συσπείρωσή μας στα σωματεία μας για να οργανώσουμε την αντίδραση του εκπαιδευτικού κινήματος στην επιχείρηση υποβάθμισης της παιδείας και  των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Κληρονόμου Ντίνα 

Αιρετός ΠΥΣΠΕ Χανίων


Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Ενισχύουμε τη βιβλιοθήκη του νοσοκομείου Χανίων

Έκπτωση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας για αγορές από το κατάστημα της ΑΒΕΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.