Προτάσεις Εκτ. Γεν Συνέλευσης 24 Σεπτεμβρίου





Την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου στον αύλειο χώρο του 7ου Δ.Σχ. Χανίων πραγματοποιήθηκε Έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας.  Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ ο σύλλογός μας αποτελείται από 1.253 μέλη. Τα πλαίσια που κατατέθηκαν προς ψήφιση έλαβαν με τη σειρά που ακολουθούν 30, 9 και 2 ψήφους. Οι προτάσεις που προέκυψαν θα συζητηθούν από το ΔΣ του Συλλόγου.


ΕΑΚ

Κυβέρνηση του Μητσοτάκη είναι μια κυβέρνηση αδίστακτων, ανίκανων και αποτυχημένων που με τις εγκληματικές επιλογές της σε όλα τα επίπεδα μας, σπρώχνει στην καταστροφή. Δεν πήρε, αν και είχε όλο τον αναγκαίο χρόνο στη διάθεσή της, κανένα μέτρο για την ενίσχυση του ΕΣΥ. Δεν πήραν κανένα μέτρο για να εξασφαλίσουν την ομαλή «επανεκκίνηση» της οικονομίας. Δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο για με την ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων διασφαλίζοντας την υγεία και τη ζωή των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Έβαλαν σε απόλυτη προτεραιότητα τη σωτηρία του δικού τους προγράμματος της διάλυσης δηλαδή του δημόσιου σχολείου και της ενίσχυσης του ιδιωτικού τομέα. Περιέκοψαν δαπάνες και διορισμούς εκπαιδευτικών, στρίμωξαν τα παιδιά 25 έως και 30 σε μια τάξη επιμένοντας στην ατομική ευθύνη και προτείνοντας ως μοναδικό μέτρο προστασίας τη μάσκα. Αποτελεί τραγικό δείγμα της αλλοπρόσαλλης κυβερνητικής πολιτικής το γεγονός ότι τον Ιούνιο, που ο αριθμός των κρουσμάτων περιοριζόταν σε μονοψήφιους αριθμούς ημερησίως, τα σχολεία λειτούργησαν με μέγιστο αριθμό τους 15 μαθητές ανά τμήμα, ενώ σήμερα, που τα κρούσματα κυμαίνονται κατά μέσο όρο πάνω από 300 καθημερινά, τα σχολεία λειτουργούν με τμήματα ασφυκτικά γεμάτα.

Δρέπουν τους καρπούς των επιλογών τους. Μόλις μέσα σε μια εβδομάδα από τη λειτουργία των σχολείων 94 σχολεία και τμήματα έχουν κλείσει λόγω του κορονοϊού. Τα πρωτόκολλα λειτουργίας των σχολείων βασίζονται στον παραλογισμό και τις ανεπάρκειες του υπουργείου Παιδείας και επιχειρούν να ρίξουν όλη την ευθύνη της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων στους εκπαιδευτικούς. Καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε την τρέλα της έλλειψης εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας. Οι σχεδιασμοί του υπουργείου, σε συνδυασμό με τις ελλείψεις αιθουσών και προσωπικού, επιβάλλουν τη διαρκή ανάμειξη παιδιών παραβιάζοντας τους κανόνες αποστασιοποίησης. Ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να παραβιάζουν τα ωράριά τους και να δουλεύουν με εξοντωτικούς ρυθμούς αναλαμβάνοντας υπευθυνότητες, όπως οι «υπεύθυνοι COVID», που ούτε τους αναλογούν ούτε έχουν εκπαιδευτεί γι’ αυτές. Την ίδια στιγμή αντιμετωπίζουμε την παράνοια ακροδεξιών και συνομωσιολόγων που είτε αρνούνται την ύπαρξη της ασθένειας και επιτίθενται φυσικά και λεκτικά στους εκπαιδευτικούς για τη μάσκα είτε μας απειλούν με μηνύσεις σε περίπτωση που υπάρξουν κρούσματα, απαλλάσσοντας φυσικά την κυβέρνηση από τις ευθύνες της. Οι δήμοι και περιφέρειες, πιστοί ακόλουθοι της κυβερνητικής πολιτικής, νίπτουν τας χείρας τους ρίχνοντας την αποκλειστική ευθύνη στην κυβέρνηση, όταν οι ίδιοι δεν πράττουν απολύτως τίποτε για την ενίσχυση των σχολείων. Για την ακρίβεια κάνουν τα αδύνατα δυνατά για να επιδεινώσουν την κατάσταση. Συγχωνεύουν σχολεία ενώ οι μεταφερόμενοι μαθητές εξακολουθούν να στοιβάζονται στα λεωφορεία σαν τις σαρδέλες λες και δεν συμβαίνει τίποτε. Οι πολλαπλές τους αποτυχίες τους κάνουν να επαναφέρουν τη συζήτηση για ένα νέο lockdown προετοιμάζοντάς μας για μια γενίκευση της εξ αποστάσεως. Θεωρούμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αναιρεί το καθολικό δικαίωμα στην εκπαίδευση αποκλείοντας χιλιάδες παιδιά από αυτή. Για μια ακόμη φορά δηλώνουμε την αντίθεσή μας.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά η κυβέρνηση ζητά να μας αξιολογήσει. Η προσπάθειά της θα έχει την τύχη όλων των προηγούμενων. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού που ετοιμάζει η Κεραμέως θα μας βρει μπροστά της και θα πεταχτεί στον κάλαθο των αχρήστων μαζί με τους εμπνευστές της. Δεν θα αφήσουμε να εφαρμοστεί σε κανένα σχολείο.

Οι μαθητές όμως απαντούν με καταλήψεις. Η μόνη απάντηση της κυβέρνησης είναι η συκοφαντία ότι τάχα οι μαθητές «αντιδρούν στη μάσκα» και όταν δεν πιάνει αυτό, ακολουθούν οι απειλές του κυβερνητικού εκπροσώπου και οι κλητεύσεις της αστυνομίας στα σπίτια τους. Είμαστε μαζί τους μαθητές χωρίς ναι μεν αλλά. Οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε ολόψυχα τις μαθητικές καταλήψεις.

Αντί να ενισχύσουν την εκπαίδευση κρατούν τα λεφτά για τους κολλητούς τους επιχειρηματίες. Οι μάσκες που θα έδινε δωρεάν ο Μητσοτάκης στους μαθητές αποδείχτηκαν πιο άχρηστες και από τις επιλογές τους και γελοιοποίησαν διεθνώς την κυβέρνηση. Παρόλα αυτά οι επιχειρηματίες εισέπραξαν τα χρήματα για το τίποτα.

Η ίδια εικόνα επαναλαμβάνεται στο σύνολο της οικονομίας. Η ανάπτυξη που υποτίθεται ότι θα έφερνε η ΝΔ, έχει μετατραπεί σε ύφεση της τάξης του -15%. Ο πολυδιαφημιζόμενος νέος δανεισμός από την ΕΕ, δεν πρόκειται να φέρει παρά νέα μέτρα ενάντια στους εργαζόμενους, με περικοπές συντάξεων, μισθών, εργασιακών δικαιωμάτων και κοινωνικών δαπανών. Την ίδια στιγμή, ετοιμάζουν τη μεγαλύτερη λεηλασία για χάρη των ξενοδόχων, των εταιριών ενέργειας, των εργολάβων κλπ.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μάς λένε ότι πρέπει να είμαστε έτοιμοι να πολεμήσουμε για το ποια πολυεθνική ή ποιος εφοπλιστής και μεγαλοεπιχειρηματίας θα εξασφαλίσει για τον εαυτό του τα υποτιθέμενα αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου της Αν. Μεσογείου. Μας καλούν να αποδεχτούμε μια νέα κούρσα εξοπλισμών με αγορές νέων πανάκριβων εξοπλιστικών συστημάτων, την ίδια ώρα που δεν έχουμε ΜΕΘ και τα σχολεία μας στενάζουν από την υποχρηματοδότηση. Ζητάμε να ακυρωθούν τώρα τα εξοπλιστικά προγράμματα και να διατεθούν τα συγκεκριμένα κονδύλια για τη σωτηρία του λαού, της υγείας του, της ζωής του, της δουλειάς του και των παιδιών του.

Καλούμε τη ΔΟΕ να εγκαταλείψει άμεσα την πολιτική της αδράνειας, της συναίνεσης και της άμεσης ή έμμεσης στήριξης της κυβερνητικής πολιτικής. Να κηρυχθεί άμεσα 48ωρη απεργία για να αντιπαλέψουμε τις κυβερνητικές πολιτικές. Μόνο έτσι θα εξασφαλίσουμε ότι εμείς και τα παιδιά μας δεν θα κινδυνεύσουμε.

Αγωνιστικό πλαίσιο:

  1. Πραγματοποίηση 3ωρης στάσης εργασίας την Δευτέρα 28/9 τις ώρες 11πμ-2πμ και συμμετοχή στο συλλαλητήριο που διοργανώνουν οι μαθητικές καταλήψεις στις 11:30 στην πλ. Δημοτικής Αγοράς.

  2. Κοινή απεργιακή κινητοποίηση με τον κλάδο της υγείας στις 15 Οκτώβρη. Κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας και οργανώνουμε κοινή σύσκεψη με τα σωματεία της πόλης κύρια αυτά της υγείας για την οργάνωση της ημέρας εκείνης ως ημέρα γενικής εργατικής δράσης.

  3. Συμμετοχή στην αντιφασιστική απεργιακή κινητοποίηση και συγκέντρωση στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς στις 7 Οκτώβρη στις 10:30 π.μ. την ημέρα έκδοσης της απόφασης στη δίκη της Χρυσής Αυγής απαιτώντας την παραδειγματική καταδίκη τους.

  4. Συμμετέχουμε στην πορεία που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 29/9 στις 7μ.μ. στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς ενάντια στην επίσκεψη στα Χανιά του Αμερικανού ΥΠΕΞ Μάκλ Πομπέο.

  5. Συμμετοχή στην πρωτοβουλία να παιχτεί στα Χανιά η θεατρική παράσταση «Με τις μέλισσες ή με τους λύκους» που στηρίζεται στην αγόρευση του δικηγόρου της πολιτικής αγωγής στη δίκη της Χρυσής Αυγής Θ. Καμπαγιάννη. Η εκδήλωση εντάσσεται στην καμπάνια για την καταδίκη της ΧΑ.

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα (12 – 15) και άμεση χρηματοδότηση για την ανέγερση σχολικών αιθουσών.

  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη όλων των αναγκών με αποκλειστικό κριτήριο το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μια σύμβαση αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. Αυξημένος αριθμός έως και διπλασιασμός  των προσλήψεων  λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες για τη λειτουργία των σχολείων.

  • Όχι στις 3μηνες συμβάσεις, προσλήψεις εκπαιδευτικών με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.

  • Όχι στις ρατσιστικές απολύσεις μεταναστριών καθαριστριών. Μονιμοποίηση καθαριστριών, πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας και βοηθητικού προσωπικού (νοσηλευτικού, γενικών καθηκόντων κλπ) Διάθεση του απαραίτητου υγειονομικού υλικού (μάσκες, γάντια, αντισηπτικά κλπ) σε καθημερινή βάση και δωρεάν για όλους (μαθητές, εκπαιδευτικούς, βοηθητικό προσωπικό).

  • Δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές στην έναρξη της χρονιάς και στη συνέχεια περιοδικά δειγματοληπτικά.

  • Καμία εφαρμογή της εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Δια ζώσης διδασκαλία σε πραγματικό χρόνο με μαθητές και εκπαιδευτικούς παρόντες.

  • Αναδιάταξη- Μείωση της ύλης για τη νέα χρονιά.

  • Εξασφάλιση επιπλέον δρομολογίων λεωφορείων για να αποφευχθεί ο συνωστισμός των μαθητών.

  • Εξασφάλιση των αναγκαίων αδειών για ευπαθείς ομάδες. Να αποσυρθεί άμεσα η εγκύκλιος που αναγκάζει τους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες να γυρίσουν στα σχολεία.

  • Aπεργία αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης - αυτοαξιολόγησης.


ΑΣΕ

Καλή σχολική χρονιά με υγεία, αισιοδοξία και δύναμη σε όλους. Τη νέα σχολική χρονιά, που θα είναι εντελώς διαφορετική, θα χρειαστεί περισσότερο από ποτέ να βρεθούμε συσπειρωμένοι στα σωματεία μας και συλλογικά να παλέψουμε για τη μόρφωση και τη ζωή που μας αξίζει.

Η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο Παιδείας, μετά και τις εξαγγελίες για την έναρξη των μαθημάτων στις 14 Σεπτεμβρίου, συνεχίζουν να μην παίρνουν ουσιαστικά μέτρα προκειμένου να εξασφαλιστεί το άνοιγμα των σχολείων με τους καλύτερους δυνατούς όρους. Η πανδημία του κορωνοϊού βρίσκεται σε έξαρση εξαιτίας της κυβερνητικής επιλογής να ανοίξει ο Τουρισμός χωρίς μέτρα και προϋποθέσεις, της απαράδεκτης κατάστασης που επικρατεί στα Μέσα Μεταφοράς (συνωστισμός σε τρένα και λεωφορεία, 85% πληρότητα σε πλοία και 100% σε αεροπλάνα) και τη μετατροπή των υγειονομικών πρωτοκόλλων σε λάστιχο μέσα στους μεγάλους χώρους δουλειάς.

Η κυβέρνηση αρνείται να ικανοποιήσει τις διεκδικήσεις, που από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς τα εκπαιδευτικά σωματεία μαζί με τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές έχουν αναδείξει σε σχέση με την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.

Η απάντηση της κυβέρνησης είναι να στριμώχνει μαθητές σε κοντέινερ, να ψηφίζει την αύξηση του αριθμού των μαθητών μέχρι και τους 25 ανά τμήμα, μια μάσκα, ένα παγουρίνο και μπόλικη ατομική ευθύνη, υπό την απειλή μάλιστα της τιμωρίας των μαθητών, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για ακόμα πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία τη χρονιά που ξεκινάει. Για την υποστήριξη της πολιτικής της επιστρατεύει ακόμα και «ειδικούς» που προσπαθούν να μας πείσουν ότι κολλάει πιο δύσκολά ο ιός σε μια τάξη με 25 μαθητές απ’ ότι σε μία τάξη με 15(!!). Όλα τα παραπάνω ρίχνουν νερό στον μύλο επικινδύνων και αντιεπιστημονικών θεωριών που καμία σχέση δεν έχουν με τις διεκδικήσεις μας.

Την ίδια στιγμή που δίνουν 70 δις ζεστό χρήμα για την ενίσχυση μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, είναι πρόκληση να λένε ότι τα μέτρα για τη στήριξη της υγείας και της μόρφωση αποτελούν «δημοσιοοικονομικό κόστος». «Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών κοστίζουν και τα δημοσιονομικά του κράτους δεν αντέχουν» κατά την Υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως, ενώ κατά τον προηγούμενο Υπ. Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Γαβρόγλου, το αίτημα για μονιμοποίηση των αναπληρωτών είναι «λαϊκισμός». Κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση συμφωνούν στη βασική επιλογή για στήριξη «πάση θυσία» των μεγάλων επιχειρήσεων εις βάρος των λαϊκών και μορφωτικών αναγκών.

Την ίδια στιγμή που η σημερινή και οι προηγούμενες κυβερνήσεις διασφαλίζουν 4 δις κάθε χρόνο για το ταμείο του ΝΑΤΟ (για τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και όχι για την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας) αρνούνται την αύξηση των δαπανών για παιδεία και υγεία.

Πώς θα διασφαλιστεί ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τμήμα που συστήνουν οι επιστήμονες, τη στιγμή που πανελλαδικά το 77% των τμημάτων έχουν πάνω από το μ.ό. των 17 μαθητών, που προκλητικά επικαλέστηκε η Υπουργός Παιδείας; Με μόλις 21.065 προσλήψεις αναπληρωτών που δε φτάνουν ούτε για «ζήτω», ώστε να δουλέψουν τα σχολεία. Αυτές οι προσλήψεις ελαστικά εργαζόμενων δεν έφταναν για να καλύψουν τις ανάγκες προ κορωνοϊού, πόσο μάλλον τώρα.

Οι κουτσουρεμένες προσλήψεις αναπληρωτών, που γίνονται με το νόμο-σφαγείο 4589/19, καλύπτουν κάτι παραπάνω από τις μισές θέσεις που είχαν καλυφθεί την περσινή χρονιά από αναπληρωτές. Σε μια χρονιά μάλιστα που τα κενά είναι πολύ περισσότερα από πέρσι, αν λάβουμε υπόψη και τις 3.500 περίπου συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών. Η υλοποίηση του νόμου Γαβρόγλου κατά γράμμα από τη Νέα Δημοκρατία εντείνει την ανασφάλεια για τη δουλειά, το συνεχές κυνήγι προσόντων, τις τεράστιες ανακατατάξεις και την πολυκατηγοριοποίηση. Οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους στην ανεργία. Επιπλέον, καταργούνται ολοκληρωτικά τα κοινωνικά κριτήρια στις τοποθετήσεις των συμβασιούχων, κάτι που συνιστά επίθεση σε κατακτημένα δικαιώματα των εργαζομένων. Η επιλογή όλων των κυβερνήσεων, διαχρονικά, να διατηρούν χιλιάδες συναδέλφους στην ομηρεία της αναπλήρωσης είναι βολική για το κράτος μια και μπορεί να έχει χιλιάδες εργαζομένους λάστιχο, να προσλαμβάνει όσους θέλει, όποτε θέλει, με όποιους όρους θέλει.

Πιστό στις επιταγές του ΟΟΣΑ και των κατευθύνσεων της ΕΕ το Υπουργείο «πιάνει το νήμα» από εκεί που το άφησε η προηγουμένη κυβέρνηση και «βάζει το λιθαράκι του», ώστε τα σχολεία να προσαρμοστούν όλο και περισσότερο στις επιδιώξεις των επιχειρηματικών ομίλων και της πολιτικής των περικοπών.

Η κυβέρνηση, σε συνθήκες πανδημίας και εγκλεισμού, προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου, ν. 4692/2020. Ενίσχυσε το θεσμικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιμο σχολικών μονάδων. Η πείρα από όλες τις χώρες της ΕΕ, στις οποίες έχει εφαρμοστεί, είναι αποκαλυπτική.

Μέσα από το ν. 4692/2020 προσαρμόζει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης εφήμερων δεξιοτήτων, επιφανειακής προσέγγισης βασικών αντικειμένων, εισάγει Ξένη Γλώσσα από το Νηπιαγωγείο, ανοίγει το δρόμο ώστε ιδιωτικοί φορείς και Μ.Κ.Ο να παρεμβαίνουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Όχι μόνο διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο, αλλά πάνω σε αυτόν προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων. Ετοιμάζεται να φέρει νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, για μαζικότερη και πιο πρόωρη στροφή στην κατάρτιση, λιγότερη γενική παιδεία, μεγαλύτερη «διαβάθμιση» προσόντων, ατέλειωτο κυνήγι πιστοποιήσεων.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν αναγκαίες για το κεφάλαιο προσαρμογές στην εκπαίδευση, μαζί με εκείνες στα εργασιακά και συνταξιοδοτικά. Με το πόρισμα Πισσαρίδη ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση του εγκλήματος που ξεκίνησε με τους νόμους Κατγρούγκαλου και Βρούτση για την πλήρη κατάργηση της κοινωνικής ασφάλισης, με αρχή την ιδιωτικοποίηση των επικουρικών ταμείων.

Προσπαθούν να βγάλουν το κεφάλαιο από τη νέα κρίση του ρίχνοντας τα βάρη της στις πλάτες του λαού, για μια ακόμη φορά. Η κρίση δεν είναι προϊόν του κορονοϊού, όπως δεν ήταν παλιότερα του «καζινοκαπιταλισμού», αλλά είναι αποτέλεσμα των αντιθέσεων του καπιταλιστικού συστήματος. Από τη μία οι δυνατότητες της σύγχρονης εποχής για μια ζωή με κάλυψη των πραγματικών αναγκών για όλους, κι από την άλλη η επιδίωξη του κέρδους για τους λίγους, οι πόλεμοι κι ο διαγκωνισμός για το ξαναμοίρασμα των αγορών με το αίμα των λαών.

Στα πλαίσια αυτά προωθούνται επικίνδυνες εξελίξεις και στην περιοχή μας, την Ανατολική Μεσόγειο, με την κυβέρνηση να καλεί τον λύκο- το ΝΑΤΟ και την ΕΕ- οργανισμούς που έχουν προωθήσει δεκάδες συρράξεις σε όλη την υφήλιο, να φυλάνε την ειρήνη και την ευημερία των λαών της περιοχής!

Αγώνας για μόρφωση, δουλεία και ζωή με δικαιώματα!

Ο δρόμος που άνοιξαν δεκάδες σωματεία σε όλη την Ελλάδα, με τις αγωνιστικές τους πρωτοβουλίες, ξεπερνώντας τη στάση του κυβερνητικού συνδικαλισμού, είναι ελπιδοφόρος. Με το συντονισμό της δράση με τους γονείς και συνολικά το εργατικό κίνημα, με κοινωνική συμμαχία απέναντι στην αντιλαϊκή πολιτική και τα κόμματα που στηρίζουν το σύστημα, μπορούμε να τα καταφέρουμε. Στο δρόμο των αποφάσεων δεκάδων σωματείων ενάντια στην ενδεχομένη εφαρμογή της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης και εμπορευματοποίησης των σχολείων, πιο μαζικά, ενωτικά, αγωνιστικά συνεχίζουμε.

Τώρα είναι η ώρα εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές να διεκδικήσουμε αποφασιστικά τους όρους και τις προϋποθέσεις ανοίγματος των σχολείων. Να αναλάβει η κυβέρνηση την κρατική ευθύνη!

  • Επισκευή σχολείων και εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδομών, ή ακόμα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες της σχολικής στέγης.

  • Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.

  • Εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα, χωρίς εξαιρέσεις, με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις.

  • Εδώ και τώρα να γίνει Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών, για όλα τα κενά σε όλες τις ειδικότητες. Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες. Να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη στη μοριοδότηση των συναδέλφων.

  • Να πληρωθούν ΤΩΡΑ όλα τα επιδόματα ανεργίας στους συναδέλφους αναπληρωτές, να μην εξαιρεθούν από την πληρωμή οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί ΕΕΠ/ΕΒΠ

  • Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση με ταυτόχρονη κατάργηση του νόμου σφαγείο – Γαβρόγλου που διατηρεί άθικτο η Ν.Δ. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση). Κατάργηση εδώ και τώρα του απαράδεκτου θεσμού των ΑΜΩ.

  • Απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου που βάζει «κόφτη» στις άδειες ανατροφής των νεοδιόριστων συναδέλφων. Πλήρη 9μηνη άδεια ανατροφής σε νεοδιόριστους και αναπληρωτές. Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.

  • Να καταργηθούν τώρα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της ΝΔ και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μετατρέπουν το Λύκειο σε εξεταστική αρένα και ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς συνολικά στην εκπαίδευση. Κατάργηση του ν. 4692/20 της Κεραμέως.

  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου. Κανένας αποκλεισμός μετανάστη/ριας.

  • Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων και σχολικών τροχονόμων, ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο, χωρίς να απαιτείται η συνοδεία συγγενικού προσώπου.

  • Ουσιαστική προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

  • Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)

  • Άμεση επανέναρξη του προγράμματος των σχολικών γευμάτων.

  • Πλήρη, επαρκή κι αποκλειστική χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό του δημόσιου συστήματος υγείας με προσλήψεις μόνιμου ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού. Δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.

  • Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και online μετάδοση των μαθημάτων.

Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα με όλα τα σωματεία, με τους γονείς και τους μαθητές:


  • Συνεχίζουμε την καταγραφή των προβλημάτων σε κάθε σχολική μονάδα και ενημέρωση – συζήτηση με τους συλλόγους γονέων, με στόχο την ανάδειξη της ανάγκης για κοινή δράση και συμπόρευση. Αξιοποιούμε τα σχέδια πρακτικού που έχουν αποφασιστεί από το Δ.Σ.

  • Μαζί με τους γονείς και τους μαθητές κινητοποιούμαστε σε κάθε Δήμο για την εξασφάλιση της καθαριότητας, των υποδομών, των μέσων προστασίας για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό, την επιπλέον χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

  • Συμμετέχουμε μαζί με τους μαθητές και τους γονείς στην κινητοποίηση τη Δευτέρα 28/9, στις 11.30 στην πλ. Δημοτικής Αγοράς.

  • Άμεση απεργιακή απάντηση!

  • Ολομέλεια Προέδρων για τη συζήτηση και την οργάνωση του αγώνα το επόμενο διάστημα.

  • Με αφορμή την επίσκεψη του Υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, συμμετέχουμε μαζί με τα εργατικά σωματεία στην πικετοφορία που οργανώνει η ΕΕΔΥΕ την Παρασκευή 25/9, στις 18.00 στο ΕΚΧ και στην συγκέντρωση στην πλ. Δημοτικής Αγοράς, την ημέρα που θα επισκεφθεί την πόλη μας το γεράκι του πολέμου.

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Έκπτωση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας για αγορές από το κατάστημα της ΑΒΕΑ

Νέα «τρομοκρατική» εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ για αντικατάσταση στελεχών εκπαίδευσης - Στάση Εργασίας

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.