Η ΑΝΕΥΘΥΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως, χθες, ανακοίνωσε το κλείσιμο των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων. Ακόμα και την τελευταία στιγμή η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, ενώ γίνεται φανερή η αποτυχία της πολιτικής τους για τη διαχείριση της πανδημίας στα σχολεία αλλά και συνολικά, δεν έχουν το θάρρος να αναλάβουν την παραμικρή ευθύνη. Με θράσος υποστηρίζουν, ότι «στα σχολεία δε μεταδίδεται ο ιός» και ότι τα κλείνουν «για να μη συνωστίζονται οι γονείς». Πάνω από 1.000 τμήματα και σχολεία μόνο στην Πρωτοβάθμια έχουν κλείσει έως τώρα λόγω κρουσμάτων. Πότε δεν έκαναν μαζικά τεστ για να αποκαλυφθεί η πραγματική διάδοση του ιού στα σχολεία.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας επιχειρούν με κάλπικα επιχειρήματα να κρύψουν ότι η πολιτική απόφαση που πήραν να μη δώσουν ούτε ένα ευρώ στο Δημόσιο σχολείο προκειμένου να διασφαλίσουν ασφαλείς όρους λειτουργίας των σχολείων, οδήγησε σε αδιέξοδο και εν τέλει σε κλείσιμο των σχολείων.

Οι εξελίξεις δυστυχώς επιβεβαιώνουν, με τραγικό τρόπο, ότι όλες οι διεκδικήσεις εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων (να μειωθούν οι μαθητές ανά τάξη στους 15, να προσληφθεί επαρκές προσωπικό, να διασφαλιστούν οι πόροι για τα κατάλληλα αναλώσιμα υλικά, να γίνουν μαζικά τεστ κ.ά.) ήταν αναγκαίες και επιτακτικές για την ασφαλή, δια ζώσης λειτουργία των σχολείων. Η απόφαση της κυβέρνησης να κλείσουν όλα τα σχολεία (πλην αυτών της Ειδικής Αγωγής) είναι ομολογία ενοχής. Για τα Ειδικά Σχολεία, που παραμένουν ανοιχτά, είναι κυριολεκτικά εγκληματικό το ότι η κυβέρνηση δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την εξασφάλιση της υγείας και της ασφάλειας εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η κυβέρνηση δεν πήρε ουσιαστικά μέτρα υπέρ της υγείας μας μπροστά στο αναμενόμενο δεύτερο κύμα της πανδημίας. Άφησε τα νοσοκομεία και όλο το ΕΣΥ αθωράκιστο, δεν πήρε μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού στα ΜΜΜ, ούτε για την ουσιαστική προστασία των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς. Πορεύτηκε αποκλειστικά με την επίκληση της ατομικής ευθύνης.

Αντί να ασχοληθούν με το πώς θα ανοίξουν όσες περισσότερες διαθέσιμες αίθουσες διδασκαλίας όπως έκαναν στον Καναδά ή να τριπλασιάσουν τις προσλήψεις εκπαιδευτικών όπως έκαναν στην Ιταλία, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός μαθητών ανά τάξη, εξάντλησαν το κυβερνητικό τους «έργο» στο να ξυλοφορτώνουν αγωνιζόμενους μαθητές και να οργανώνουν ηλεκτρονικές εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Το «σχέδιο» του Υπουργείου Παιδείας για τη λεγόμενη «τηλεκπαίδευση» δείχνει ότι δεν έχει συναίσθηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας, των αναγκών και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες. Δεν ενδιαφέρεται το Υπουργείο Παιδείας για την ουσιαστική προσπάθεια στήριξης των μαθητών, για τη διατήρηση της επαφής εκπαιδευτικού – μαθητή με όλα τα μέσα, για τη συνέχιση της παιδαγωγικής σχέσης ακόμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Το μόνο που τους νοιάζει είναι να ανακοινώνουν «ψηφιακές τάξεις» και «ψηφιακά μαθήματα» κενά περιεχομένου, με μεγάλο αριθμό μαθητών να είναι απόντες. Κανείς δε ξεχνά ότι σε 1.350.000 μαθητες/τριες και 135.000 εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα μοίρασαν (40.000 μέχρι τώρα) ταμπλέτες από δωρεές ιδιωτών. Στα Χανιά, σε σύνολο 10.000 μαθητών/τριων και 1746 εκπαιδευτικών, της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, εστάλησαν όλα και όλα 2 τάμπλετες σε δυσπρόσιτη σχολική μονάδα.

Απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών αντιτάσσουν το επικοινωνιακό τους προφίλ.

  1. Και μόνο η δήλωση για υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε 4χρονα και 5χρονα παιδιά του Νηπιαγωγείου φανερώνει ότι όχι απλά δεν κατανοούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα, αλλά ότι είναι επικίνδυνοι!

  2. Δεν ξεχνάμε ότι τον περασμένο Μάρτιο οι οδηγίες προς τα νηπιαγωγεία από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου ήταν για 30 λεπτά σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για 2 φορές την εβδομάδα και όχι 3ωρη καθημερινή «διδασκαλία».

  3. Η ανατροπή του κανονικού ωρολογίου προγράμματος στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και μεταφορά του από τις 14:00 έως τις 17:00 αποκαλύπτει, ότι δεν υπάρχει καν η δυνατότητα το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

  4. Μας λέει το Υπουργείο Παιδείας ότι παιδιά 4 έως 12 ετών μπορούν να παρακολουθούν εκπαιδευτική τηλεόραση από τις 9 το πρωί …και στις 2 (ανάμεσα σε μεσημεριανό φαγητό και ξεκούραση) θα συνδέονται για 3 ώρες στον υπολογιστή για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μόνο και μόνο επειδή το πρωί το σύστημα «δεν τους αντέχει». Το ερώτημα είναι: οι μαθητές αντέχουν;

  5. Δεν υπάρχει καμία μέριμνα, ούτε καν αναφορά δεν έγινε από την Υπουργό Παιδείας, στους μαθητές που δεν έχουν τεχνολογικά μέσα (πάνω από 1 στους 5) ώστε να συμμετέχουν ισότιμα, στις οικογένειες που έχουν 2 ή 3 παιδιά και πρέπει ταυτόχρονα να συνδεθούν σε οικιακή σύνδεση που δε «σηκώνει» πάνω από μια (ταυτόχρονη) συνεδρία, στα σπίτια που πιθανόν οι γονείς την ίδια στιγμή να εργάζονται εξ αποστάσεως.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε καλά τις υποχρεώσεις μας και τι πρέπει να κάνουμε, παρόλο που το υπουργείο εδώ και 8 μήνες «δεν πρόλαβε» να πραγματοποιήσει ούτε μια ώρα επιμόρφωση. Θα σταθούμε για μια ακόμα φορά δίπλα στους μαθητές μας αξιοποιώντας όλα τα μέσα σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης (google class, e-mail, blogspot, e-me, e-class, whiteboard, skype, webex, sch.gr κ.α ), όπως κάναμε και τον περασμένο Μάρτιο. Θα κρίνουμε με παιδαγωγικό τρόπο, μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων μας, πώς θα διαμορφώσουμε το πλάνο του κάθε σχολείου, ώστε να κρατήσουμε ανοιχτή την παιδαγωγική σχέση και την εκπαιδευτική διαδικασία για όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς. Δε θα αφήσουμε κανένα παιδί πίσω, θα σταθούμε δίπλα του, θα αγωνιστούμε ενάντια στην κυβέρνηση, που δε παίρνει κανένα μέτρο για την ουσιαστική μορφωτική στήριξη των παιδιών.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση (σύγχρονη, ασύγχρονη) και η ανεστραμμένη τάξη δεν ταυτίζονται, αποτελούν όμως προοδευτικές μεθόδους διδασκαλίας. Οι αρχές και η μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δεν έχουν καμία σχέση, με το πρόγραμμα που ζητείται να ακολουθήσουν τα σχολεία! Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για δεύτερη φορά προσπαθεί, συντηρητικοποιώντας τη χρήση των μέσων διδασκαλίας αυτών, να επιβάλλει μέσω του ΦΕΚ την υποχρεωτική σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ως μοναδικό μέσω επικοινωνίας και εκπαίδευσης, πράγμα αδύνατο και παιδαγωγικά ανεδαφικό.

Ο ρόλος του σχολείου, της εκπαίδευσης, είναι πολυδιάστατος: γνωστικός, διαπαιδαγωγικός, κοινωνικός, μορφωτικός, καλλιέργεια ομαδικότητας, χαρακτήρα, αξιών κ.ά. Τίποτα απ’ αυτά δεν αναπτύσσονται χωρίς τον αναντικατάστατο δεσμό εκπαιδευτικού-μαθητή, την ύπαρξη σχολικής κοινότητας και της αλληλεπίδρασής της με την κοινωνία. Η δια ζώσης, κανονική εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη!

Για όλα αυτά καταγγέλλουμε τις πολιτικές επιλογές της υπουργού Παιδείας. Aπαιτούμε η κυβέρνηση να πάρει όλα εκείνα τα μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσει την ομαλή δια ζώσης λειτουργία των σχολείων, αφού από ό,τι φαίνεται η κατάσταση σε σχέση με την πανδημία δεν πρόκειται να εξομαλυνθεί τους επόμενους μήνες.

Ζητάμε:

  • Δωρεάν μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ σε εκπαιδευτικούς και μαθητές με ευθύνη της κυβέρνησης. Ενίσχυση των κρατικών δομών για την ιχνηλάτηση των κρουσμάτων. Να μη φορτώνεται αυτή η διαδικασία στους εκπαιδευτικούς.

  • Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός των μαθητών μέσα στις τάξεις - 15 μαθητές ανά τμήμα. Εδώ και τώρα αξιοποίηση όλων των υποδομών που πληρούν τις προϋποθέσεις να φιλοξενήσουν τάξεις.

  • 50% πληρότητα στα σχολικά λεωφορεία ή στα ΜΜΕ που μεταφέρουν μαθητές από και προς το σχολείο.

  • Ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας προκειμένου τα σχολεία να καθαρίζονται σε όλη τη διάρκεια της λειτουργίας τους.

  • Άμεσα γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.

  • Επιπλέον μέτρα για το αερισμό των αιθουσών. Λιγότερος χρόνος παραμονής στις τάξεις. Αύξηση του χρόνου διαλείμματος. Η εφαρμογή των πρωτοκόλλων να εξασφαλίζει την ουσιαστική προστασία από την εξάπλωση του ιού.

  • Ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς που μετακινούνται. Εξαίρεση από τα μέτρα περιορισμού επιβατών στα Ι.Χ. αλλά και από τους περιορισμούς στη μετακίνηση από νομό σε νομό.

  • Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού με μόνιμη σχέση εργασίας. Κάλυψη όλων κενών. Να γίνει τώρα η πρόσληψη εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη. Καμία απόλυση εκπαιδευτικών (τρίμηνα, παράβολα κ.τ.λ.). Μαζικοί, μόνιμοι διορισμοί όλων των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση στην εκπαίδευση με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία κτήσης πτυχίου. Όχι στο «προσοντολόγιο». Κατάργηση του ν. 3848/2010, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013. Εξίσωση όλων των αδειών μονίμων και αναπληρωτών!

  • Άδειες στους συναδέλφους που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, χωρίς τους περιορισμούς που βάζει η υπουργική απόφαση.

  • Επίταξη του ιδιωτικού τομέα υγείας. Τοποθέτηση του αναγκαίου νοσηλευτικού προσωπικού, παιδίατροι συνδεδεμένοι με τα σχολεία. Δωρεάν και άμεση πρόσβαση όλων των μαθητών σε όλες τις δημόσιες δομές υγείας (Κέντρα Υγείας, Νοσοκομεία κ.τ.λ.), ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα ιατρικά πιστοποιητικά.

Με βάση την απόφαση για αναστολή λειτουργίας Δημοτικών και Νηπιαγωγείων απαιτούμε:

  • Να γίνει άμεσα, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, τη Δευτέρα και την Τρίτη, ημέρες προπαρασκευαστικές για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

  • Να εξασφαλιστεί η κάλυψη, με ευθύνη και δαπάνη του κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Δωρεάν τάμπλετ και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet. Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, ώστε να καλύπτει όλες τις ανάγκες των Δημόσιων Σχολείων, μέσα στα οποία πρέπει να οργανωθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσους συναδέλφους δεν μπορούν από τα σπίτια τους.

  • Το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ο προγραμματισμός και τα μέσα που θα επιλεγούν πρέπει να αποφασίζονται με ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων και των εκπαιδευτικών. Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαριστεί ότι μπορούν να χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα μέσα (σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης) χωρίς αποκλεισμούς και εμπόδια που τελικά στρέφονται εναντίον των μαθητών.

  • Να εξασφαλιστεί ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο θα υποστηρίξει εκπαιδευτικούς και μαθητές ώστε να αλληλεπιδρούν τις πρωινές ώρες, που είναι και το παιδαγωγικά ορθό.

  • Kαμία «απουσία» μαθητή δεν πρέπει να περαστεί για το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά.

  • Καμία διοικητική αυθαιρεσία δε θα γίνει αποδεκτή. Το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει μέσα από ανεφάρμοστες οδηγίες, «εντέλλεσθε» και απειλές να υπονομεύει την προσπάθεια των εκπαιδευτικών.

  • Να υπάρξει μείωση και αναπροσαρμογή της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για όλες τις τάξεις με δεδομένο ότι: πρώτον, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν καλύπτει ολοκληρωμένα την γνωστική διαδικασία και δεύτερον, θα υπάρχουν μαθητές που δε θα συμμετάσχουν.

  • Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και ουσιαστικός εμπλουτισμός της.

Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίξει με την υγεία μας ή με την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Μαζί εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς συντονίζουμε τη δράση μας, μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις.

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν τη Δευτέρα και την Τρίτη και να αποτυπώσουν μέσα σε κλίμα παιδαγωγικής ελευθερίας για τον τρόπο που πρέπει να διαμορφώσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και τον τρόπο της εξ αποστάσεως διδασκαλίας (εκ περιτροπής, καθημερινή, διαφοροποιημένη) ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες κάθε περιοχής και την υλικοτεχνική υποδομή κάθε σχολείου και κάθε νοικοκυριού.

  • Καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους συναδέλφους ώστε η όποια υποχρεωτικότητα για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης να μην αποτελεί φραγμό και άνοιγμα της ψαλίδας των μορφωτικών και κοινωνικών ανισοτήτων των μαθητών μας.

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να καταγράψουν στις συνεδριάσεις τους τις ανάγκες σε τεχνολογικό εξοπλισμό και να συμπληρώσουν την google φόρμα που υπάρχει στον υπερσύνδεσμο.

  • Αποφασίζουμε τo ΔΣ να προχωρήσει σε διαμαρτυρία την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης (τηρώντας όλα τα μέτρα ασφαλείας).

  • Συμμετέχουμε στη Γενική Πανελλαδική Απεργία στις 26 Νοεμβρίου ενάντια στις αντεργατικές ανατροπές του αιώνα που ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε κοντά στα παιδιά και στις οικογένειές τους και σε αυτή την περίοδο που τα σχολεία θα είναι κλειστά. Ταυτόχρονα όμως, δεν εγκαταλείπουμε τη μάχη των ανοιχτών σχολείων, των προϋποθέσεων για ομαλή δια ζώσης λειτουργία, τον αγώνα για το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για την εκπαιδευτική και κοινωνική στήριξη των μαθητών μας!

Διεκδικούμε σχολεία ανοιχτά. Διεκδικούμε σχολεία ασφαλή.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος 
ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ
 Ο Γενικός Γραμματέας

 ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Έκπτωση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας για αγορές από το κατάστημα της ΑΒΕΑ

Νέα «τρομοκρατική» εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ για αντικατάσταση στελεχών εκπαίδευσης - Στάση Εργασίας

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.