Αιφνιδιαστική, αναιτιολόγητη και απαράδεκτη παράταση της αποχώρησης των νηπίων.

 


Αρ. πρωτ. : 1283

Αθήνα 21/1/2021

Προς

  1. Την Υπουργό Παιδείας

κ. Νίκη Κεραμέως

  1. Την Υφυπουργό Παιδείας

κ. Μακρή Ζέτα

  1. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.



Θέμα: Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. έχοντας παντελή αδυναμία κατανόησης των προβλημάτων των σχολείων «αναστατώνει», χωρίς λόγο, την εκπαιδευτική καθημερινότητα. Αιφνιδιαστική, αναιτιολόγητη και απαράδεκτη παράταση της αποχώρησης των νηπίων. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υ.ΠΑΙ.Θ. τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021.


Μόλις δύο μέρες πριν από την προγραμματισμένη συνάντηση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., η Υφυπουργός Παιδείας κ. Μακρή, με αιφνιδιαστική απόφαση που υπέγραψε και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (Φ.Ε.Κ. Β΄ 83/15-1-2021), τροποποίησε την ώρα αποχώρησης των νηπίων που φοιτούν στο Βασικό Υποχρεωτικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου  από 13:00 σε 13:10 δίχως καμία αιτιολόγηση αυτής της επιλογής και, κατά την προσφιλή τακτική της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., δίχως προηγούμενο διάλογο.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έθεσε επιτακτικά, προτάσσοντάς το, το θέμα στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου με την κα Υφυπουργό και τη Γενική Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ. απαιτώντας την άμεση ανάκληση της απαράδεκτης Υπουργικής Απόφασης, για να λάβει την «απίστευτη» απάντηση ότι η τροποποίηση-αύξηση του ωραρίου έγινε έπειτα από τηλεφωνήματα γονέων νηπίων προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.!!! Το Υπουργείο Παιδείας διαμορφώνει εκπαιδευτική πολιτική με βάση τα τηλέφωνα που δέχεται!! Τέτοια υπευθυνότητα και σοβαρότητα!

Υπό την έντονη και τεκμηριωμένη αντίδραση του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. η Υφυπουργός αναγκάστηκε να «διαβεβαιώσει» ότι η ρύθμιση αφορά μόνο το διάστημα της πανδημίας (κάτι που ούτως ή άλλως δικαιολογείται νομικά και όχι πολιτικά από την επίκληση στο κείμενο της Υ.Α. στις διατάξεις του άρθρου 37 του ν.4722/2020) αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο έκδοσης εγκυκλίου όπου θα διευκρινίζεται ότι δεν πρόκειται για μόνιμη τροποποίηση προγράμματος και δεν θα είναι υποχρεωτική, κάτι το οποίο μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει. Παρόλα αυτά ήδη πολλοί Διευθυντές Εκπαίδευσης ενημερώνουν συναδέλφους νηπιαγωγούς ότι μπορούν να συνεχίσουν να εφαρμόζουν το πρόγραμμα όπως το είχαν διαμορφώσει, μετά από «προφορικές οδηγίες» της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Αποτελεί θεσμικό και διοικητικό εμπαιγμό της πολιτικής ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., εφόσον από τη μια δεν διασφαλίζει νομικά τη δυνητική εφαρμογή της υπουργικής κι από την άλλη δίνει προφορικές εντολές για μη εφαρμογή της οδηγώντας σε επισφαλείς ατραπούς τόσο τα διοικητικά όργανα της εκπαίδευσης όσο και τους ίδιους τους συναδέλφους.

Κατά τη διάρκεια της περιόδου, από την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης μέχρι και σήμερα, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έχει εξετάσει ενδελεχώς, μέσω και της νομικής του υπηρεσίας, όλες τις πτυχές του θέματος και εφιστά την προσοχή στη χρήση επισφαλών διοικητικά τρόπων διαχείρισης του συγκεκριμένου ζητήματος (π.χ. χρήση πρακτικών συλλόγου διδασκόντων…) από τους Συλλόγους Διδασκόντων. Η μάχη που δίνουμε είναι πολιτική και θα πρέπει να εξαντληθούν όλα τα δυνατά μέσα που έχει στα χέρια του το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Στην παρούσα, εξαιρετικά δύσκολη για την εκπαίδευση και το έργο των εκπαιδευτικών, συγκυρία οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί τηρούν αυστηρά τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ. και του Υ.ΠΑΙ.Θ. και, υπερβαίνοντας καθήκοντα και ωράριο, αποτρέπουν τον συγχρωτισμό κατά την είσοδο και αποχώρηση των νηπίων κάτι που έχει αποδειχθεί σε όλο το διάστημα λειτουργίας των σχολικών μονάδων χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Αν η ενέργεια της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., υποτίθεται πως, έχει ως στόχο τη βελτίωση της διαδικασίας της αποχώρησης των μαθητών, παραβιάζει ανοιχτές θύρες αφού οι εκπαιδευτικοί έχουν ήδη ρυθμίσει όλες τις λεπτομέρειες. Αντίθετα, αυξάνεται η πιθανότητα και συνωστισμός να δημιουργηθεί στα σχολικά συγκροτήματα με μία θύρα εισόδου-εξόδου, αλλά και να ταλαιπωρηθούν γονείς με παιδιά και στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο. Δημιουργείται, επίσης, τεράστια δυσλειτουργία στις μεταφορές των μαθητών.

Ποια λοιπόν η αναγκαιότητα μιας τέτοιας απόφασης; Μήπως με την κίνησή του αυτή το Υ.ΠΑΙ.Θ. προετοιμάζει την εκπαιδευτική κοινότητα για νέες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις και προχωρά σε επέκταση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών εκμεταλλευόμενη την πανδημία;

Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί μια ακόμη αύξηση ωραρίου των νηπιαγωγών μετά από αυτήν που τους επιφύλασσε το Π.Δ. 79/2017.

Τονίζουμε, για μια ακόμη φορά, ότι το ωράριο των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα είναι ήδη από τα υψηλότερα συγκριτικά με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και με δυσμενέστερες συνθήκες εργασίας. Δηλώνουμε πως δεν θα αποδεχτούμε κανένα σχέδιο αλλαγής του στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση με το πρόσχημα της πανδημίας. Δεν είναι δυνατόν το φιλότιμο των εκπαιδευτικών να αποτελεί πεδίο εκμετάλλευσης, για μια ακόμη φορά, σε βάρος των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Καταγγέλλουμε τόσο την τακτική όσο και το περιεχόμενο και απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. να ανακαλέσει άμεσα την απαράδεκτη Υπουργική Απόφαση.

Για τον σκοπό αυτό καλεί, ως πρώτη απάντηση, τους συναδέλφους σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υ.ΠΑΙ.Θ. τη Δευτέρα 25/1/2021 και ώρα 14:00 με κήρυξη 3ωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας.

Απαιτούμε, στο πλαίσιο της κινητοποίησης, συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας για να δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις στους εκπαιδευτικούς και να πάψει η διγλωσσία και η κοροϊδία λέγοντας άλλα σε εμάς κι άλλα στα στελέχη εκπαίδευσης. Άλλα η Υπουργός, άλλα η Υφυπουργός και άλλα η Γενική Γραμματέας. Καλούμε και τους Σ.Ε.Π.Ε. όλης της χώρας να προβούν σε ανάλογες κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας στις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.


Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Έκπτωση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας για αγορές από το κατάστημα της ΑΒΕΑ

Νέα «τρομοκρατική» εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ για αντικατάσταση στελεχών εκπαίδευσης - Στάση Εργασίας

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.