Η μόρφωση των παιδιών μας δεν είναι κόστος! Στήριξη της δουλειάς των Νηπιαγωγών – ουσιαστική κατοχύρωση του ωραρίου!

 





Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Φορτωνόμαστε τις ανεπάρκειες ενός συστήματος που βλέπει το παιδί και τις ανάγκες του σαν κόστος και τον εκπαιδευτικό σαν πολυεργαλείο. Το δημόσιο Νηπιαγωγείο στηρίζεται, το 2022, στο φιλότιμο και την αυταπάρνηση των Νηπιαγωγών.


Η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα δεν μπορεί να συνεχιστεί:

  • 25άρια τμήματα στοιβαγμένα σε χώρους, που σε αρκετές περιπτώσεις είναι ακατάλληλοι για αίθουσες διδασκαλίας, εκατοντάδες τα τσίγκινα κουτιά σε όλη την επικράτεια. Είναι προκλητικό το γεγονός ότι η Κυβέρνηση της ΝΔ, εν μέσω πανδημίας, αύξησε τον αριθμό των τμημάτων από 22 σε 25!

  • Η πολυδιαφημιζόμενη «ψηφιοποίηση» του Νηπιαγωγείου εξαντλείται στην αντικατάσταση των «fax», ενώ σε πολλές περιπτώσεις λείπει ακόμα και ο απολύτως απαραίτητος εξοπλισμός για μια στοιχειώδη εκπαιδευτική διαδικασία.

  • Ταυτόχρονα, η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών μειώνεται τα τελευταία χρόνια αισθητά σε όλες τις βαθμίδες.

  • Επειδή το Νηπιαγωγείο αποτελεί το πρώτο και πιο κρίσιμο κομμάτι τη εκπαίδευσης, ο/η Νηπιαγωγός καλείται να εντοπίσει ειδικές μαθησιακές ανάγκες και άλλα προβλήματα, να παραπέμψει και στην καλύτερη των περιπτώσεων να υπάρξει την ίδια χρονιά διάγνωση και τη δεύτερη χρονιά παράλληλη στήριξη.

  • Μέσα σε μια νύχτα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το 2016, αύξησε το ωράριο των Νηπιαγωγών κατά ένα 45λεπτο τη μέρα, αυξάνοντας συνολικά τον διδακτικό χρόνο σε 30 ώρες τουλάχιστον. Με τον ίδιο νόμο το ολοήμερο έγινε προαιρετικό και άνοιξε ο δρόμος για να μείνουν στον αέρα το 1/3 των οργανικών θέσεων. Είναι γνωστό επίσης ότι το εργασιακό ωράριο των Νηπιαγωγών ταυτίζεται με το διδακτικό, αφού σε κάθε δραστηριότητα της μέρας η ηλικία των παιδιών επιβάλλει διδακτική προσέγγιση και μάλιστα χωρίς διάλειμμα.

  • Ακόμα πιο ασφυκτικό είναι το πλαίσιο για τις Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων, που μετά το πέρας της εκπαιδευτικής διαδικασίας καλούνται να διεκπεραιώσουν έναν απίστευτο όγκο διοικητικής εργασίας, αφού χρόνο με τον χρόνο μετακυλίονται οι διοικητικές ευθύνες από τις Διευθύνσεις προς τα Νηπιαγωγεία.

  • Μέσα στην πανδημία, με τα ανύπαρκτα μέτρα και πρωτόκολλα λάστιχο, με τις οδηγίες και τις εγκυκλίους που αγνοούν τις ανάγκες των παιδιών της προσχολικής ηλικίας, με τα συσσωρευμένα ελλείμματα λόγω της τηλεκπαίδευσης, η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.

Ως εδώ!

Δεν πάει άλλο με την απαξίωση και την κοροϊδία!

Είμαστε πάνω απ’ όλα παιδαγωγοί που θέλουμε να έχουμε το κατάλληλο πλαίσιο για να στηρίξουμε την επιστήμη μας. Χρειαζόμαστε κατάλληλους χώρους για παιδιά, με τον απαραίτητο παιδαγωγικό και τεχνολογικό εξοπλισμό. Θέλουμε ο χρόνος που έχουμε με τα παιδιά να είναι παραγωγικός και όχι να διακόπτουμε κάθε λίγο την εκπαιδευτική διαδικασία για να απαντάμε σε τηλέφωνα και email. Θέλουμε να μειώνονται οι ώρες εργασίας μας ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας μας. Μέσα από τους Συλλόγους μας παίρνουμε την κατάσταση στα χέρια μας! Μόνο ο συλλογικός αγώνας και η διεκδίκηση μπορεί να φέρει αποτελέσματα, να δώσει λύσεις!


ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ:

Α) Εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις σε όλη την Ελλάδα.

  • Δημιουργία σύγχρονων κτηρίων, αιθουσών και υποδομών, όπου θα εξασφαλίζονται οι συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, η δυνατότητα σίτισης και χαλάρωσης των νηπίων, οι αύλειοι και βοηθητικοί χώροι που θα καλύπτουν το σύνολο των βιολογικών και παιδαγωγικών τους αναγκών. Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ανέγερσης νέων κτιρίων για να μεταφερθούν τα Νηπ/γεία που στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους (από ΥΠΑΙΘ και Δήμους) και αντικατάστασης όλων των τσίγκινων κλουβιών που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση της υποχρεωτικότητας από σύγχρονα κτήρια

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία, μονιμοποίηση όλων των Νηπιαγωγών που έχουν εργαστεί τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, για την κάλυψη των πραγματικών κενών

  • Γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες λειτουργίας των Νηπιαγωγείων χωρίς επιβάρυνση των οικογενειών.


Β) Στήριξη της διαπαιδαγωγικής, εκπαιδευτικής διαδικασίας, με επίκεντρο τις ανάγκες των παιδιών της Προσχολικής ηλικίας.

  • Τμήματα μέχρι 15 νήπια, ώστε να επιτελείται η παιδαγωγική πράξη με τους απαραίτητους όρους. Στα τμήματα που λειτουργούν με 15 μαθητές και άνω να τοποθετηθεί και δεύτερη/ος Νηπιαγωγός.

  • Στελέχωση των Νηπιαγωγείων με προσωπικό Ειδικής Αγωγής, Τμήματα Ένταξης και Παράλληλη Στήριξη όπου χρειάζεται, για να καλυφθούν οι ανάγκες.

  • Σύγχρονο και παιδαγωγικά αναβαθμισμένο αναλυτικό πρόγραμμα, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες αναπτυξιακές ανάγκες των νηπίων, με ευθύνη του κράτους, χωρίς καμία εμπλοκή δήμων, ΜΚΟ και επιχειρήσεων. Όχι στον βομβαρδισμό των δεξιοτήτων και τον κατακερματισμό της παιδαγωγικής πράξης.


Γ) Ενίσχυση της καθημερινής λειτουργίας των Νηπιαγωγείων και της εργασίας των Νηπιαγωγών, επιστημονική, οικονομική και εργασιακή αναβάθμιση.

  • Εδώ και τώρα, πραγματική εξίσωση του ωραρίου των Νηπιαγωγών, και όλων των Εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια Δημοτικά (1/θ, 2/θ, 3/θ κ.τ.λ.), με αυτό των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας (24 ώρες εισαγωγικό και μείωση ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας) , αποσύνδεση του ωραρίου από τον τύπο του Νηπιαγωγείου για όλες/ους τους συναδέλφους.

  • Η ώρα 10:00 - 10:45 του ωρολογίου προγράμματος να προσμετράται ως διδακτική ώρα. Δηλαδή το πρωινό ωράριο 8:00 – 13:00 να λογίζεται ως διδακτικό 6ωρο, όπως αντίστοιχα και στο Δημοτικό. Με βάση αυτό να υπολογίζεται και η μείωση ωραρίου ή η υπερωριακή αποζημίωση. Καμία ώρα υπερωρίας απλήρωτη. Να εφαρμοστεί εδώ και τώρα η μείωση του ωραρίου στα 4/θ Νηπιαγωγεία.

  • Επιπλέον μία ώρα μείωση του διδακτικού ωραρίου όλων των Προϊσταμένων των ολιγοθέσιων σχολείων, προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέρχονται στον καθημερινό φόρτο εργασίας. Ανάληψη από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μιας σειράς διοικητικών καθηκόντων των σχολικών μονάδων, προκειμένου να απελευθερωθούν από την αφόρητη γραφειοκρατία.

  • Σε κάθε 2/θ Νηπιαγωγείο και άνω τοποθέτηση επιπλέον Νηπιαγωγού, για να γίνει πράξη η μείωση ωραρίου.

  • Αυξήσεις στους μισθούς μας. Ξεπάγωμα στα Μ.Κ. της διετίας 2015 -2017. Άμεση επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού. 12.000€ αφορολόγητο.


  • ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ.

  • ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ Δ.Ο.Ε. ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΕΝΕΡΓΑ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΤΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ!

  • ΠΡΟΧΩΡΑΜΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 20/2 ΣΤΙΣ 6μ.μ. ΣΕ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε. ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ!

Για το ΔΣ
Ο Πρόεδρος
Τσαλαπάκης Αντώνης 
Ο Γ. Γραμματέας
Πετράκης Νεκτάριος

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Καμία ανοχή στις πιέσεις της κ. Παντελάκη Σ.Ε.Ε.

Ενισχύουμε τη βιβλιοθήκη του νοσοκομείου Χανίων

Έκπτωση στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας για αγορές από το κατάστημα της ΑΒΕΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.