ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ

 


Αγαπητοί γονείς,

στις 22 Μαΐου 2025 πραγματοποιείται για τέταρτη φορά πιλοτικά στην Ελλάδα  ο «ελληνικός διαγωνισμός PISA», στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών με τη συμμετοχή μαθητ(ρι)ων της Στ΄ Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου σε 618 σχολεία σε όλη τη χώρα (304 Δημοτικά & 314 Γυμνάσια) .


Τι είναι οι εξετάσεις PISA


Η PISA είναι ένα διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών, υπό την οργάνωση του ΟΟΣΑ (Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη: ένας διεθνής οργανισμός που συλλέγει δεδομένα και προτείνει κατευθύνσεις για τη λειτουργία διάφορων θεσμών, μεταξύ των οποίων και της εκπαίδευσης). Κύριος στόχος, σύμφωνα με την επίσημη θέση του προγράμματος, είναι « η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και των δεξιοτήτων των μαθητών». Με αυτόν τον τρόπο κάθε χώρα συγκεντρώνει στοιχεία που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου.


Γιατί λέμε ΟΧΙ

Σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων…


Η PISA του ΟΟΣΑ, όπως και ανάλογες εθνικές εξετάσεις σε Αγγλία, Η.Π.Α. και άλλες χώρες ανοίγουν τον δρόμο ώστε, σε συνδυασμό με τη λεγόμενη «αξιολόγηση», να βαθμολογήσουν και να κατηγοριοποιήσουν σχολεία, παιδιά και εκπαιδευτικούς, να οδηγήσουν τα δημόσια σχολεία της γειτονιάς σε υποβάθμιση ή και κλείσιμο, με βάση και τις επιδόσεις των μαθητ(ρι)ων τους.


.σχολεία λίγων προσδοκιών….


Για το ΥΠΑΙΘΑ και την κυβέρνηση ο αριθμός των μαθητών που τελειώνουν το λύκειο και θέλουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση πρέπει να μειωθεί. Έτσι ως εργαζόμενοι θα προσδοκούν λιγότερα σε μισθό και δικαιώματα. Αυτό συμβαίνει με την ελάχιστη βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια, με την Τράπεζα Θεμάτων στα Λύκεια, με την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών: οι προσδοκίες, οι ελπίδες για τους ανθρώπους της δουλειάς εξαφανίζονται.

 

  Εκπαίδευση με το λιγότερο δυνατό κόστος


Η καθημερινότητα που βιώνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία δείχνει ότι οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών έρχονται πάντα σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με τις ανάγκες της αγοράς. Ενώ η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας  βιώνει μια ολοένα δυσκολότερη συνθήκη με την ακρίβεια, η κυβέρνηση επιδιώκει να μετατρέψει τα δημόσια κοινωνικά αγαθά σε ιδιωτικά και να αποποιηθεί την ευθύνη για αυτά και την χρηματοδότησή τους, κατηγορώντας για όσα πάνε λάθος στην εκπαίδευση τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα παιδιά.


  Εξετάσεις δεν σημαίνει αντικειμενικότητα…


Τα θέματα που μπαίνουν σε πανελλαδικό επίπεδο για την υποτιθέμενη αντικειμενικότητα των εξετάσεων PISA δεν παίρνουν υπόψη τις ιδιαιτερότητες, τις πολύ διαφορετικές ανάγκες ή δυσκολίες που έχει το κάθε παιδί και το κάθε σχολείο. Δεν υπάρχουν «μετρήσιμα, αξιόπιστα και αντιπροσωπευτικά» αποτελέσματα όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο Παιδείας. Εκπαιδευτικοί και γονείς γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ολόπλευρη μόρφωση, στάσεις ζωής, κοινότητα και προσωπικότητα δεν μπορούν και δεν πρέπει να μετρηθούν.


άγχος, ανταγωνισμός, αποκλεισμός


Οι εξετάσεις τύπου PISA δημιουργούν άγχος και ματαίωση, ξεχωρίζοντας τους μαθητές σε «ικανούς» και «μη ικανούς», τα σχολεία σε «καλά» και «κακά». Η κατάταξη των σχολείων γεννάει ανταγωνισμό και αποκλεισμούς. Τα «δύσκολα» παιδιά, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες ή με «προβλήματα» συμπεριφοράς δεν θα είναι πια μια πρόκληση κι ένα χρέος για το σχολείο και την κοινωνία, θα είναι ένα εμπόδιο.

Αξιολόγηση και μέτρηση δεν σημαίνει βελτίωση αλλά διάλυση του δημόσιου σχολείου.

Κανένα σύστημα δεν μπορεί να βελτιωθεί αν δεν ικανοποιούνται αυτά που χρόνια τώρα και εσείς οι γονείς και εμείς οι εκπαιδευτικοί διεκδικούμε. Μάλιστα τα ίδια τα συμπεράσματα των «ειδικών» του ΟΟΣΑ τα προηγούμενα χρόνια παραδέχονται ότι οι χαμηλές μαθητικές επιδόσεις αντιμετωπίζονται με αύξηση της χρηματοδότησης για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών συστημάτων σε προσωπικό και υποδομές. Οι εκπαιδευτικοί δεν θα σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για λιγότερα παιδιά στην τάξη, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό, δομές που θα υποστηρίζουν τις ανάγκες των μαθητών μας, γενναία χρηματοδότηση, παιδαγωγική ελευθερία, βιβλία και προγράμματα σπουδών που θα κάνουν τα παιδιά να αγαπούν τη γνώση.

Θα πρέπει όλοι μαζί να αντιδράσουμε και να διεκδικήσουμε πραγματική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Γι’ αυτό σας καλούμε να αποδοκιμάσετε αυτές τις εξετάσεις. Εμείς από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να αποτρέψετε τη συμμετοχή των παιδιών σας, χωρίς καμία συνέπεια για εσάς ή εκείνα, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή τους.

Γιατί θέλουμε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά, που δεν «θα διδάσκει για το τεστ», που δεν θα στερεί τη χαρά. Γιατί δεν θέλουμε να γίνει και ο διαγωνισμός PISA άλλος ένας τρόπος που θα χωρίζει σε κατηγορίες μαθητές και σχολεία, που θα ανοίγει τον δρόμο για ακόμα περισσότερους αποκλεισμούς και διακρίσεις.

ΚΑΛΟΥΜΕ:

ΣΕ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤ(ΡΙ)ΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΧΑΡΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΓΝΩΣΗ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δημοφιλέστερες αναρτήσεις τελευταίων 30 ημερών

Στρατιωτικό Πρατήριο Χανίων - Το Πρατήριο στα Χανιά βρίσκεται στην ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ 1

Πρατήριο Στρατού & Στρατιωτική Λέσχη

ΨΗΦΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΝΙΩΝ

ΔΟΕ

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας αποτελεί την ένωση όλων των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ελλάδας, των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή των Συλλόγων Ελλήνων Δασκάλων και Νηπιαγωγών του Εξωτερικού. Ιδρύθηκε το 1922. Μέλη της ΔΟΕ είναι σύλλογοι εκπαιδευτικών από όλη την Ελλάδα. Σκοπός της Δ.Ο.Ε. είναι η βελτίωση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η προάσπιση των επαγγελματικών συμφερόντων του κλάδου και η συμβολή στη βελτίωση όλης Παιδείας του Ελληνικού λαού.

ΙΠΕΜ-ΔΟΕ

Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικών Ερευνών – Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΙΠΕΜ-ΔΟΕ) είναι Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, τελεί υπό την αιγίδα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και έχει έδρα στην Αθήνα. Σκοπός του είναι η επιστημονική μελέτη και τεκμηρίωση εκπαιδευτικών θεμάτων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η επιστημονική, παιδαγωγική και συνδικαλιστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την αξιοποίηση μελετών αντίστοιχων φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεργάζεται με ΑΕΙ, ειδικούς επιστήμονες ερευνητές, αντίστοιχους φορείς, σωματεία, επιστημονικές ενώσεις και εκδίδει το Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου.

ΑΔΕΔΥ

Η Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ) είναι συνδικάτο των εργαζομένων του ελληνικού δημοσίου τομέα. Η ΑΔΕΔΥ ιδρύθηκε τον Μάιο του 1926 ως Συνομοσπονδία Δημοσίων Υπαλλήλων Ελλάδος η δραστηριότητα της οποίας ανεστάλη κατά τη διάρκεια του καθεστώτος Μεταξά και επανιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 1947 ως ΑΔΕΔΥ. Τα μέλη της ΑΔΕΔΥ αποτελούν οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των ΟΤΑ. Ο αριθμός των μελών της υπολογίζεται σε περίπου 311.000 και συνολικά οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι 565.454. Η συνομοσπονδία περιλαμβάνει 46 συνδικάτα. Υπάρχουν 47 περιφερειακά γραφεία. Η ηγεσία ανήκει στην Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία αποτελείται από 17 μέλη. Η ΑΔΕΔΥ είναι μετά την ΓΣΕΕ, η δεύτερη μεγαλύτερη συνδικαλιστική οργάνωση στην Ελλάδα. Η ΑΔΕΔΥ είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Συνδικάτων.